Translate

úterý 19. října 2021

Patchwork v ložnici

 Často si lidé pod pojmem patchwork představí různě rozstříhané a potom seskládané a opět sešité látky dohromady. Ano, to je patchwork. Ale patchwork může také vypadat úplně jinak. Pod pojem patchwork je možné totiž zařadit množství technik a jednou z nich, kterou já používám nejčastěji a zřejmě i nejradši, jsou aplikace. Přesněji řečeno aplikace šité strojem. Existují samozřejmě i ručně šité aplikace, ale upřímně řečeno, to je na mě hodně zdlouhavá činnost, a protože mám zájmů mnoho, raději ten čas věnuji něčemu jinému. Třeba zahradě nebo jako zrovna dnes třeba sběru šípků, ořechů a zavařování červené řepy. Navíc by se ceny takových výrobků pohybovaly přece jen mnohem výše, než když k šití použiju šicí stroj. 

Strojové aplikace tvoří velkou část online kurzu šití sedáků a strojových aplikací, kde najdete spoustu informací a mých zkušeností, které jsem s touto technikou zatím udělala. 

No a aplikace doplňuji volným quiltováním. Nejen okolí aplikací je zdobené volným quiltováním, i samotné aplikace jsou tímto způsobem přišité. Je to pro mě ta nejjednodušší varianta, protože nemusím celou hmotou, kterou mám pod strojem (jsou to 3 vrstvy někdy i celkem dost velké) motat do kola a vše si "kreslím" volným quiltováním z jednoho místa. 

Chcete-li se volné quiltování naučit, pak máte možnost se aktuálně přihlásit do kurzu volného quiltování pro začátečníky (nebo také pro stagnující mírně pokročilé), který začíná 1. listopadu a ve kterém se spolu budeme 4 týdny učit volně quiltovat. 

Je to krásná činnosti, pro mě odpočinková až meditativní, ale je pravda, že je potřeba se ji naučit. A naučíte se ji jedině tak, že jí věnujete čas. Nebudu vám slibovat, že po čtyřech týdnech budete umět skvěle quitovat. To nejspíš opravdu ne. Ale můžu vám zaručit, že pokud budete postupovat společně se mnou a skutečně budete věnovat quiltování čas, pak uděláte velký pokrok. A i ti, kteří zrovna nebudou mít čas, se můžou k videím kdykoliv vrátit a tu cestu si projít klidně i později. 

Informace o kurzu volného quiltování najdete ZDE a pokud se rozhodnete kurzu zúčastnit, pak jen stačí vyplnit přihlášku. 

Na kurzu se budeme věnovat různým vzorům, jak moderním, tak i klasickým a na fotkách dále vidíte právě klasický vzor peří. 

Tuto sadu jsem šila na zakázku. Zákaznice si vybrala barvy, které se jí líbí a já jsem navrhla a ušila to, co se podle mě do daného prostoru hodí. Takové spolupráce mám nejraději, kdy mám volnou ruku, protože zákazníkům se líbí moje práce a mají ve mě důvěru. Někdy mě tedy polije horko z obavy, abych tu jejich důvěru nezklamala, ale zatím to vždy klaplo. Stejně tak v tomto případě. 

Výrazným prvkem v prostoru je vzorovaná tapeta, proto jsem využila motivy z ní (nebo tak nějak podobné😏) i na aplikace. Potah na taburet pak zůstal pouze prošitý bez aplikací, protože je oblíbeným místem pro domácí kočky a bylo proto zbytečné jej nějak příliš zdobit. Při přílišném namáhání by aplikace mohly utrpět na kráse. A i kvůli tomu jsem pro něj zvolila tmavou barvu. 












Krásný den všem

Jana

6 komentářů:

  1. Jani krásne ste to vymysleli a nádherne si to realizovala - luxus!!! Pozdravujem!

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. Díky, Renčo. Důležité pro mě hlavně je, že se to líbilo zákaznici. Z toho mám vždycky největší obavy, jestli jsem se trefila do vkusu :)

      Vymazat
  3. Strojem šité aplikace taky miluji a moc mě baví. Několik dní u televize připravuji se žehličkou dílky a pak na stroji přišívám až se za mnou práší. Ale to volné prošívání véééélmi pokulhává. Když mi na něčem moc záleží, radší jdu do ruční práce. Jani na tebe asi nikdo u nás v ČR nemá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šikovných holek je tu spousta, ale moc děkuju :) Jo, taky mě vždycky baví vystřihovat aplikace. Je to taková vzpomínka na dětské časy, když jsme vystřihovali kde co :) No a to volné quiltování, to je holt potřeba trénovat! :-D

      Vymazat