Translate

pátek 7. listopadu 2014

Kapky mě zaujaly

Na polštářku, který jsem nazvala Duhová květina, a který jsem ukazovala v minulém příspěvku, jsem použila aplikace ve tvaru kapek. Pravda, jsou trošku zahnuté, ale pro mě jsou to prostě kapky. Ten tvar mě natolik zaujal, že jsem ho hned využila na další dva polštáře. Na jednom vznikla jakási větvička, ratolest s barevnými lístky, na druhém vodotrysk. Podle těchto mých asociací jsem polštářky také nazvala Duhová ratolest a Vodotrysk.

Opět se jedná o aplikace, podžehlené oboustranně nažehlovací pavučinkou a prošité dvakrát v kraji trojitým stehem. Jak aplikace, tak i látky na lemy a záda polštářků jsou opět ručně barvené a samozřejmě jsem neupustila ani od svého oblíbeného quiltování. U modrého polštářku jsem do vzoru zapracovala i kapky. Prošívala jsem bílou bavlněnou nití.

V obchodě jsem jednou zaslechla, že se bavlněná nit dost sráží, tak jsem z toho měla celkem obavu. Samozřejmě, že všechny látky předepírám, bílé a barvené jsou vyprané dokonce na 60°C. Po ušití už je ale do pračky hned nedávám. Tak jsem si říkala, co když je to pravda, co když se opravdu sráží? Pak by všechny mé věci prošívané bavlnou byly ohrožené. Měla jsem možnost tuto informaci ověřit po došití deky ...spí tam v růžích... Musela jsem ji celou vyprat, protože jsem při prošívání a práci s celou tou obrovskou hmotou, nejspíš zavadila o Kačenčiny pastelky. Jinak si ty barevné flíčky na dece nedovedu vystvětlit. Takže deka šla hned po focení (raději až po focení, protože jsem fotila v terénu) do pračky a byla jsem opravdu napnutá, jestli ta bavlněná nit něco udělá. A neudělala nic. Všechno zůstalo stejné, takže jsem si oddychla a vesele ji používám dál. Mluvím o bavlněných nitích zn. Triana. To jen pro vaši informaci, kdybyste někde zaslechli něco podobného o jejich srážlivosti.




A tady je v kombinaci s polštářkem z předchozího příspěvku, aby bylo vidět, jak sobě pěkně ladí.



 



Přeji krásný den.
Jana

4 komentáře:

  1. Moc nádherná práce,taky by se mi líbilo tak prošívat,ale zkouším,zkouším a nejde mi to,ach jo.
    Jinak krásná podívaná tady na Vašem blogu. Zdenka

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju. Prošívání chce zkoušet a zkoušet a pořád zkoušet. A nejdřív na papír, aby to člověk dostal do ruky. A pak už to musí jít samo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já vím,že nic nejde samo,zkouším už dlouho,pak to radši vzdám. Asi je to tím,že neumím moc dobře kreslit.

    OdpovědětVymazat