Translate

čtvrtek 16. dubna 2015

Proužky a kolečka

Po pár složitějších a na čas náročnějších projektech jsem dostala chuť na něco trochu jednoduššího. Zdá se mi ale, že mám zázračnou schoplnost udělat z jednoduché věci věc složitou. Jedná se o tašičky. Chtěla jsem nějaké ušít a zkusit třeba nějakou, která nebude prošívaná. To bude rychlost! Bez prošívání bude hotová raz dva.

A pak to přišlo. "Aby hezky držela, našiju zespodu dno vyplněné baleárem. To je pěkně pevná výztuha a taštička pak budě pevně stát a dno se nebude prohýbat." Zatím je to pořád ještě celkem v pohodě. Tak prokračuju v přemýšlení dál. "No, ale dělat to jen v jedné barvě, bez prošití, bez ozdob, to bude zase nuda, ne? A co kdybych ji udělala proužkovanou? Ze dvou barev? Néé. Dám tam tři, to bude zajímavější!"

Tak nějak vypadá můj tvůrčí proces. Z představy něčeho zcela jednoduchého jsem si vymyslela dvě taštičky, na které jsem musela obarvit 6 kusů látek a na každý kus namíchat jinou barvu. Nařezat 16 pruhů (na každou, dohromady tedy 32), sešít je, sežehlit, podložit výztuhou, všechny švy prošít a pak jsem se teprve mohla pustit do výroby vlastní taštičky. Kdybych vzala nějakou hotovou látku se vzorem, podlepila ji vlizelínem, tak mi všechna tato práce odpadá. Ale to by zase byla nuda, ne? Nebo to tak vidím jen já? Je to možné, ale já to prostě jinak neumím. A tady jsou výsledky.

Šířka taštičky u zipu je 19 cm, u dna 20 cm, výška je 14 cm, hloubka dna 6 cm.










K těmto dvěma taštičkám jsem přidala ještě jednu, střihově opravdu jednoduchou, jen jsem si ji zkomplikovala prošíváním Oranžové bublinky na rezavohnědém podkladu.
Velikost: šířka taštičky je 17 cm a její výška je 10,5 cm.



Hezký večer
Jana

1 komentář:

  1. Taštičky jsou nádherné! Obdivuji Vaši práci. A ještě si to sama bavíte? No smekám, o takové šikovnosti si můžu nechat jen zdát.

    OdpovědětVymazat