Translate

pondělí 22. srpna 2016

Moje antistresové omalovánky

V současné době jdou velmi dobře na odbyt tzv. antistresové omalovánky. Alespoň tak soudím z jejich stále rostoucího počtu na pultech obchodů. Moje dcera si také několikery přála a já jsem díky tomu zjistila, že mohou být skvělou inspirací pro volné quiltování.

Přemýšlela jsem nad tím, čím to je, že jsou tak oblíbené a stále se rozšiřují. Já třeba nemám potřebu u nich sedět a vymalovávat, mně to připadá jako ztráta času. Došla jsem k tomu, že v současné době lidé velice málo tvoří, přičemž potřeba tvořit, je v každém z nás. Místo toho ale často sedíme v kanceláři a děláme práci, která nemá smysl, překládáme papíry z jedné hromady na druhou, vyplňujeme spoustu zbytečných formulářů a trávíme čas jinými nesmyslnými činnostmi, které z nás vysávají energii. Na tvoření se nám jí už potom nedostává a navíc se nám kvůli spoustě času tráveného v práci, která nás nebaví, nedostává ani času.

Naše kreativita se ovšem hlásí o slovo a v takovém okamžiku je nejsnazším řešením, které nás nenutí nic vymýšlet a nic se dlouze učit, sáhnout po antistresových omalovánkách. Vzory jsou předkreslené a my je můžeme oživit barvami. Popularitu antistresových omalovánek tedy podle mého názoru přináší současná doba a neukojená potřeba kreativity. Myslím si, že dříve lidé hodně uspokojovali tuto potřebu zahradničením, prací se dřevem, zvelebováním domácností a to už se v současnosti děje stále méně a méně.

Jak jsem napsala, antistresové omalovánky mě nebaví, nebo spíše mě nebaví je vymalovávat, protože ve svém životě ventiluji kreativitu ve velkém množství a případně si takové omalovánky vytvořím sama. Nejsou tak propracované, ale slouží stejně. Moje omalovánky můžete vidět na následujících fotkách.
Nejdříve jsem proquiltovala látku vzorem bublinek (jak se šijí, můžete vidět na tomto videu) a potom jsem je vymalovala bronzovou a fialovou textilní barvou. A výsledkem je tato taštička. Kdybyste po ní zatoužili, najdete ji v mém obchodě na Fleru.







Hezký večer
Jana

3 komentáře:

  1. Jani úúúúplne súhlasím!!! Ja keby som mala vymaľovávať tie omaľovánky, tak ma klepne od nervov, koľko času pri tom zabijem !!! A len na papier, ktorý aj tak skončí v koši - v lepšom prípade v zbere ... Tie tvoje omaľovánky sú úžasné a hlavne využiteľné v reálnom živote, tie sú oveľa lepšie :) Drž sa ich, maľuješ krásne!!!

    OdpovědětVymazat