Translate

pátek 28. září 2018

Tentokrát opět reaktivní barvy

Při přípravě svého občasníku a i po jeho vypuštění jsem se věnovala barvení barvami, které umožňují sluneční tisk. To ale neznamená, že jsem zanevřela na reaktivní barvy. Naopak jsem si uvědomila, že díky slunečnímu tisku můžu látky zajímavě vzorovat a pak je doplnit látkou, kterou jsem obarvila reaktivní barvou, protože ta mi umožní dostat přesný odstín, který potřebuju. Nebo skoro přesný. Vždy bude záležet na aktuální potřebě a podle ní zvolím, která varianta je pro daný případ nejlepší. Nebo zda je nejlepší jejich kombinace. Právě kombinaci různě barvených látek mám nachystanou na další nákupní tašku, abyste viděli, že si ji můžete stvořit k obrazu svému a vlastně jakkoliv. Tu vám ale ukážu, až bude hotová, zatím jsem ve fázi "mám připravené látky". V této fázi bývám ostatně často a někdy se dál než k této fázi nedostanu. Prostě mi někdy přechod od přípravy látek k realizaci výrobku trvá tak dlouho, že se mi už původní záměr přestane líbit. Pak často využiju nachystané látky nebo některou z nich na nějaký jiný výrobek a pak, i kdyby se mi původní záměr začal opět líbit, už ho nemám z čeho vytvořit. No je to prostě složité v životě tvůrce!

Ale zpět k reaktivním barvám. Když nesvítilo sluníčko a já nemohla dělat pokusy se slunečním tiskem, odskočila jsem si k pokusům s reaktivními barvami.
Nevím, co mě to napadlo, ale rozhodla jsem se, že smíchám červenou a zelenou a uvidím, jak to dopadne. A dopadlo to takto.




Mně se to líbí. Vlastně jsem dostala hlavně různé odstíny červené, nebo spíš červenorůžové, protože jsem k míchání použila magentu. A zase je tam jedna béžová, nebo přesněji béžová s nádechem do růžova.

Nedávno jsem ukazovala přechod barev od fialové ke žluté a chtěla jsem zkusit, co se stane, když fialovou smíchám za použití jiné červené. A stalo se toto.


Výsledné barvy jsou velmi podobné původnímu pokusu, ale přece jen jsou jiné. Čím více se blíží k fialové, tím je odlišnost patrnější, čím více se blíží ke žluté, tím se k sobě barevnost přibližuje. Vyfotila jsem vám pro srovnání současný pokus s tím předcházejícím. Bohužel je fotografie přece jen trochu jiná než realita, takže na fotce vypadají barvy hodně podobně. Ale skutečně tam odlišnost je. Tedy alespoň ženy by ji mohly rozpoznat. Nic proti mužům, vycházím z vědeckých výzkumů.  Původní pokus je dole, současný nahoře. Zatímco původní fialová byla více do hněda, teď je to pěkná fialová.


Z výsledků jsem usoudila, že pokud bych opět změnila červenou a jinak nechala poměr míchání stejný, asi nedosáhnu příliš jiného výsledku. Takže to bude chtít změnit žlutou, tam bude výsledek určitě jiný. A pak samozřejmě modrou. Jak vidíte, je přede mnou ještě spousta možností, pokusů a také různých barevných odstínů. Budu mít spoustu tónů fialové, hnědofialové, béžové, okrové apod. Třeba se to někdy bude hodit. I když pravda je, že při pokusech vůbec nemyslím na praktickou stránku věci (k čemu to použiju). Prostě jen dostanu silnou potřebu něco smíchat a čekat, co z toho vyleze. Ale díky těmto pokusům se zase zlepšuje moje znalost toho, co by z toho vylézt mohlo .


Jestliže vás barvení zajímá a chtěli byste se ho naučit, koukněte na nabídku kurzů. Do konce letošního roku mám před sebou ještě tři termíny. Dva předposlední víkend v říjnu v Klecanech u Prahy, což je vlastně Praha (zatím se tam najde volné místo v sobotu i v neděli) a jeden na začátku listopadu v Nedvědici (s výhledem na hrad Pernštejn). Máte tam tedy i Čechy i Moravu, abyste si nestěžovali, že jsou všechny kurzy jen na Moravě. Přesné termíny najdete zde.

Přeji všem hezký večer
Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat