Translate

pondělí 19. listopadu 2018

Blíž k přírodě

Začínám sledovat, že v mé tvorbě se střídají různá období. Myslím tím barevná období. Měla jsem období výrazných barev, na začátku roku to byla zase potřeba černé a bílé, která se projevila i na mém quiltu, který jsem vyráběla do soutěže na pražskou patchworkovou výstavu (Prague Patchwork Meeting). I v hodně barevném období jsem dávala přednost určitým barvám a jiné jste u mě téměř nenašli. Třeba na jakési výstavě, když jsem rozmístila své výrobky a rozhlédla se, tak jsem zjistila, že mám asi ráda zelenou. Většina věcí byla zelených nebo alespoň v kombinaci se zelenou. Ale sami musíte uznat, že kombinace fialovo-zelená nebo temně modrá s jarní zelenou jsou úžasné. 
A jak jsem na tom teď? Asi mám období přírodních, spíše tlumenějších tónů. Určitě to není podzimní paleta barev, kterou si na kurzu barvení látek volí většina účastnic, ale tóny hnědé, béžové, v kombinaci s bílou či zlatou nebo i černou. Je to vidět i v předcházejících dvou příspěvcích (trapunto a ornament), kde jsem přesně tyto kombinace použila. 
A teď přicházím s dalšími dvěma výrobky, dvěma polštáři, kterými v této barevnosti pokračuji.  Podnětem pro jejich vznik bylo nově zadané téma v klubu Nestejní na Fleru. Tímto tématem je "hygge". Pohoda, spokojenost, útulnost, žádné výrazné barvy, spíše přírodní tóny, skandinávská jednoduchost. Tak by se asi dal tento styl charakterizovat. Vytáhla jsem proto kus ručně barvené hnědé látky, která už delší dobu čekala na své využití, pak ještě bílou, hnědé nitě a pustila se do práce. Našla jsem si fotky dřeva, abych mohla vyquiltovat jeho kresbu, kterou jsem nejdříve trénovala na papír (ano, stále trénuji vzory tužkou na papír) a pustila se do práce. 


Od tatínka jsem si nechala uříznout skutečný kus dřeva, abych ho mohla použít při focení a který nám dále bude sloužit jako podklad pod adventní svíčky. Mám ještě i více hygge fotku, ale tu si schovávám do soutěže. 
Hnědý polštář 40 x 40 cm, bílý 40 x 50 cm. 





 


Hezký den
Jana

2 komentáře: