Translate

středa 17. července 2019

Volné quiltování video - kopretiny

Před časem jsem tu ukazovala taštičku, která hlavně na Facebooku vzbudila dost pozornosti a hodně z vás se ptalo, jak ten vzor quiltovat. Slíbila jsem, že natočím video, jen to nešlo tak rychle, jak jsem předpokládala. Ale už se povedlo a slíbené video je tu.

Na videu vytvářím kopretiny z volné ruky, ale může být pomocí, když si mizící tužkou nakreslíte přibližně oválky, jak budou jednotlivé květy umístěné. Pomůže vám to v lepší orientaci a hlavně ve vedení té první čárky od jednoho květu ke druhému. Tam může dojít k největším zmatkům, protože najednou třeba zjistíte, že ten lístek vede úplně divným směrem nebo že jste si nechali málo místa a lístky se vám tam nevejdou anebo jste nechali příliš malý prostor mezi květy, kam se už další nevleze. Prostě možností je hodně a když si načrtnete oválky, může vám to práci zjednodušit.
Jinak platí, že každý lístek by měl vést zhruba kolmo na tečnu vedenou v místě dotyku. Anebo jednoduše řečeno, měl by vést tak, aby to dobře vypadalo :)

Zde je detail vzoru



a zde je video.


Hezký den všem
Jana

5 komentářů:

  1. teda to je koncert, tak to jestli někdy dám.... ale dívám se, že to děláte v rukavicích, jaké to jsou? To je proto aby se látkou dalo lépe pracovat\, Děkuji za odpověd. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když budete trénovat, tak určitě dáte :) Rukavice se používají proto, že pak pod rukama látka neklouže a lépe se vede. Je celkem jedno jaké, můžou být kožené (ty jsem používala dlouho), zahradnické, pletené, prostě takové, ve kterých se dobře cítíte, nepadají z rukou a ruce se v nich nepotí. Ve kterých vydržíte pohodlně i delší dobu, protože quiltování většinou zabere delší dobu.

      Vymazat
  2. Hezké kopretinky. Minule jsem si je zkoušela kreslit, asi bych se měla posunout dál, ale nejde to, mám tu dětičky na prázdniny. Tak - pokud udržím myšlenku - až později. Dík za sdílení zkušeností, Janičko.

    OdpovědětVymazat