Translate

sobota 15. dubna 2017

Taštička jak z první republiky

V klubu Růžový panter na Fleru, který už nebudu popisovat, protože jsem tak činila už vícekrát, jsme v tomto měsíci měli vyfotit náš výrobek ve stylu vintage. Tento styl se mi moc líbí, mám ráda, když na mě dýchnou staré časy. Bylo mi ale jasné, že se svými barevnými výrobky moc neobstojím. Chtělo to něco béžového, krémového, šedivého, prostě něco v tlumených tónech a nic takového jsem u sebe nenašla. Podmínkou pro fotosoutěž není nový výrobek, pouze nová fotka. Je tedy možné přefotit i starší výrobek. Ale jak píšu, vhodný jsem nenašla, bylo proto nutné něco vytvořit.
Ze svých zásob barvených látek jsem vylovila béžovou a využila na ni světle hnědou quiltovací nit Madeira, kterou jsem si koupila na Prague Patchwork Meetingu.

Už dlouho jsem chtěla vyzkoušet linky kladené blízko u sebe, které jsou šité volným quiltem, nikoliv klasicky s patkou a které způsobí to, že látku s výplní "zanoříte" a vzor, který tímto způsobem není prošitý, pak krásně vynikne a působí plasticky. Dále jsem potřebovala nějaký motiv, který bych mohla nechat vyniknout. Tímto motivem se stala růže.

Je to už dost let, kdy na výstavě v Praze vystavovala dle mého názoru úžasná quilterka či textilní výtvarnice Jaquelin Heinz. Pokud ji neznáte, koukněte se na její úžasné nástěnné quilty zde. A v Praze jsem na jejích quiltech objevila krásné qiltované růže vytvořené samozřejmě jedním tahem bez jakéhokoliv předkreslování. Dlouho jsem chtěla něco podobného vyzkoušet, ale stále nebyla příležitost. Teď příležitost nastala, růži jsem vyzkoušela, ale vznikla vlastně úplně jiná růže. Ono je to tak téměř vždy. Líbí se vám nějaký vzor, vyzkoušíte ho, vnesete do něj svůj přístup a vznikne z něj něco jiného, originálního, vašeho. Takže růže vznikla a jsem s ní spokojená.

Okolo růže jsem pak začala plochu vyplňovat dlouhými linkami. Při jejich šití jsem se kochala tím, jak v momentě, kdy trochu uhnu do boku, se hned vytvoří zajímavý útvar, který je výraznější než ostatní. Proto jsem občas trochu uhýbala schválně, protože se mi tato hra tvarů, světla a stínů začala moc líbit. Když mi zbývalo prošít plochu od kraje růže ke kraji taštičky, připadalo mi to už nudné, tak jsem změnila směr. Nebylo to plánované, prostě to vyplynulo ze situace. A v poslední době tak vzniká hodně mých věcí. Tak nějak za chodu, jak to zrovna cítím.

Co se týká praktických postřehů, tak s nití Madeira se mi šilo dobře. Je příjemná, s mírným leskem, jen bych od quiltovací nitě očekávala, že bude trochu silnější. Ale nakonec ani to nějak nevadilo. A když jsem si uvědomila, že jsem sice za špulku zaplatila 100,- Kč, což se na první pohled zdá hodně, že ovšem tato špulka má návin 1000 metrů, tak jsem zjistila, že se ve skutečnosti jedná o velmi levnou nit. 100 metrů za 10,- Kč. Když koupíte polyesterovou nit Mettler Seralon nebo Gütermann, tak za 100,- m zaplatíte více jak 30,- Kč. A dokonce i Triana, kterou jsem považovala za jednu z nejlevnějších nití vhodných pro quiltování, je dražší. A navíc se oproti Madieře daleko více trhá. Za sebe tedy quiltovací nitě Madeira mohu doporučit.

Po ušití ještě fotka ve starém duchu a výsledek je zde.






Hezký den
Jana

3 komentáře:

  1. Nádherná práce! Jak jinak u vás:-)Snad vaši tvorbu někdy uvidím na nějaké výstavě i osobně:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ta je snová. Opravdu jakoby ze starých časů. Člověk je u vás, Jani, zvyklý na zářivé barvy, nicméně tento kousek je naprosto luxusní. Báječné dny :-)

    OdpovědětVymazat