Translate

úterý 9. října 2018

Tašky s kapradinou - sluneční tisk podle občasníku

A pokračujeme opět se slunečním tiskem. Je potřeba využít slunce, které nám stále pěkně svítí a také rostliny, které zatím ještě můžete najít všude kolem sebe. Jak se ochladí a rostliny zmrznou, budeme si muset na tisk přírodnin počkat zase do jara. Ale ani v zimě nemusíme tuto techniku zatracovat, protože můžeme tisknout podle různých šablon, jak vidíte třeba na podložkách pod hrníčky z předminulého článku.

Minulý týden jsem si tedy zaběhla, no spíš pomalu zašla do lesa a natrhala další kapradí, abych vytvořila látky na nákupní tašky. Neskromně se přiznám, že se mi taška, kterou jsem vytvářela pro svůj občasník moc líbí, a to jak tvarem, tak snadným šitím a v neposlední řadě také díky kapradí. Mám pocit, že kapradí vypadá při technice slunečního tisku vždycky výborně. A to snadné šití neznamená, že ji budete mít za pět minut hotovou. Znamená to, že se šije pohodlně. I díky absenci různých výztuh a výplní.

Zatímco do občasníku jsem pro vás chystala tašku fialovou, teď jsem ji vyzkoušela v hnědých tónech a ve vínové barvě.

Jak popis techniky slunečního tisku, tak i podrobný návod s množstvím fotografií, aby vše bylo snáze pochopitelné, najdete v prvním čísle mého občasníku.

A abych nezapomněla, látky na podšívku jsou ručně barvené. Takže celý výrobek vznikl z původně čistě bílé látky. I techniku ručního barvení látek reaktivními barvami se u mě můžete naučit, a to na některém z kurzů.  Obzvláště nadšená jsem z barvy, kterou vidíte uvnitř hnědé tašky. Tu jsem objevila nedávno díky svým pokusům a určitě u mě najde častější využití.












Přeji všem krásný den
Jana


5 komentářů:

  1. Moc se mi to líbí, Janičko. Zatím jsem si ale ještě sluneční barvy nekoupila. Nemám nutkání se hned teď vrhnout do dalších experimentů. Už teď mám doma příliš mnoho barev všeho druhu, a taky šablon a pravítek a patek a většinu z toho vlastně ani nepotřebuju. Ale třeba na to přijde čas. Možná napřesrok, možná ještě později.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. P.S. Každopádně jsem chtěla poděkovat, že se s námi o své zkušenosti dělíš. To není samozřejmé.

      Vymazat
    2. Děkuju, Alenko. Barev mám taky spoustu různých a hodlám je ještě rozšiřovat. :) Ale zase to rozhodně nepřeháním s pravítky a s patkami. A šablony si nejraději vyrábím sama.

      Vymazat