Translate

úterý 20. srpna 2019

Janin občasník, léto 2019

Přicházím se třetím číslem mého e-časopisu a jsem stále raději, že jsem se ani vám ani sama sobě nezavázala k nějaké pravidelnosti. Kdyby mi to dříve někdo tvrdil, určitě bych mu nevěřila, že je s takovým projektem tolik práce. Myslela bych si, že přehání, že na tom přece zase tak moc není, něco ušít a pak to popsat. Teď už mám vlastní zkušenost, ze které jsem zjistila, že všechny moje časové představy musím nejméně zdvojnásobit, abych se přiblížila realitě. A dost často je i to málo. Kolikrát si naplánuju, co v ten den udělám a i když pilně pracuju, zjistím, jak čas neuvěřitelně letí a že jsem toho stihla podstatně méně. Že i když mám pocit, že naplánovaná práce jsou jenom drobnosti, tak ve výsledku mi ty drobnosti zaberou hodiny času.
Takže kdybych se zavázala k pravidelnosti, mám takovou obavu, že bych nestíhala termíny, a to bych nerada. A i když teď žádný termín nemám, jen ten, který si stanovím ve své hlavě, stejně to ke konci práce vypadá, jako kdybych musela výsledek včas někomu odevzdat a finišuju jako o život. Úplně přesně nevím, čím to je, ale budu na tom pracovat a třeba se mi časem podaří dělat si pěkně všechno v klidu, bez stresu, včas, na pohodu. Zatím mi to zní jako utopie, ale kdo ví.

Takže včera jsem s jazykem na vestě doběhla do dalšího cíle a dokončila další číslo svého občasníku - Léto 2019.

Občasník si můžete zakoupit zde



Jako vždy v něm najdete autorské textilní výrobky, které pro vás vymyslím, ušiju, v průběhu práce nafotím a nakonec popíšu, jak na to. 
Postupy jsou podrobné, doplněné množstvím fotografií pro lepší pochopení a uvádím v nich také své rady a postřehy z procesu tvorby jak těchto konkrétních výrobků, tak i zkušenosti získané při mé textilní tvorbě obecně. A kdyby vám stále nebylo něco jasné, pak je pro vás k dispozici skupina na Facebooku (odkaz je v časopisu), kde se můžete zeptat na radu. 

V tomto čísle najdete patchworkovou deku, kterou vidíte i na titulní stránce. 


Komu by se zdála deka moc náročná, pak si může ušít polštáře.


Pro sebe nebo i pro děti do školy anebo prostě jen tak si můžete ušít pouzdro. Popsané jsou všechny tři varianty - prosté látkové, patchworkové  nebo quiltované.


Potřebujete-li nové prostírání, je tu jeden neotřelý návrh.


V prvním čísle vás zaujal sluneční tisk, tak tentokrát vám přináším další techniku zdobení látek, jejíž výsledek je podobný malbě na vodní hladině a přece je to něco jiného. Hlavně se jedná o techniku nenáročnou na jakékoliv pomůcky a využijete na ni barvy, které již máte doma (jak ze slunečního tisku, tak i z klasické malby na textil). A můžete ji použít jak na světlé, tak i na tmavé látky.




A jedna malá kabelka - psaníčko s efektním a přitom na ušití jednoduchým zdobením.



Myslím, že obsah je různorodý a že se třeba zase naučíte něco nového.

Přeji všem krásný den a radost při tvoření
Jana

2 komentáře:

  1. Krása! Gratuluji ke krásnému projektu a pod vše se podepisuji .... Kdo nesepsal návod, neuvěří, co je za tím práce. Klobouček ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Ale zase kdyby nás to nebavilo, tak to neděláme :)

      Vymazat