Translate

čtvrtek 1. srpna 2019

Polštář a sedák s ornamentem

Na začátku července jsem měla v Zahrádkách u Jindřichova Hradce na dva dny kurzy. Už jsem měla představu, že jsou to poslední kurzy, nebo alespoň poslední pro tento rok. Nějak se ale přihodilo, že jsme se tam domluvily, že udělám další kurz, který jsem dosud nedělala, a to dvoudenní kurz na šití sedáků. Na dva dny je ten kurz proto, že si budeme pěkně hrát s horní stranou sedáku, a to prostě nějaký čas zabere. Měla jsem představu, jaké vzory sedáků bych chtěla účastnicím nabídnout k ušití,  ale chtěla jsem ještě nějaký s ornamentem a ten jsem musela teprve vytvořit. Nevěděla jsem přesně jaký, to většinou nikdy nevím moc dopředu. Měla jsem jen hrubou představu. A ani jsem nevěděla, v jaké bude barevnosti. Chtěla jsem hnědý, možná s tyrkysovou, ale ještě jsem nebyla rozhodnutá. Pak jsem barvila látky na objednání a u jedné, asi bych ji označila jako korálovou, jsem zjistila, že mám na látce malý černý flíček. To by celkem nevadilo, je možné se mu při stříhání vyhnout, ale těžko to budete dávat někomu, kdo si u vás látku objednal. Nabarvila jsem tedy novou a ta s flíčkem mi zůstala. Co s ní? Napadlo mě, že ji využiju na ten plánovaný sedák. A s jakou barvou zkombinovat? Vybrala jsem k ní pěknou zelenou a protože jsem měla zbylý kus látky, který už bylo zbytečné rozdělovat na menší, abych si obarvila přesně to, co potřebuju, tak jsem ho obarvila celý. Však co, něco už z toho časem vymyslím. Vymyslela jsem to, že jsem kromě sedáku ušila ještě polštář v opačné barevnosti. Takže se dá říct, že barevnost vznikla neplánovaně, stejně jako polštář, ale s obojím jsem spokojená.

Ornament je na obou výrobcích stejný a vznikl opět zcela jednoduchým způsobem. Naskládala jsem si papír na osminy, něco tam nakreslila, vystřihla a koukla se, jak to bude vypadat. Schválně jsem fotku s vystřiženým papírem vložila na Facebook, co na to kdo říká. A byla jsem překvapená, kolik měl vzor pozitivních ohlasů. Takže nebylo co řešit a pustila jsem se do šití.

Pokud se vám vzor líbí a sedák byste si chtěli ušít, máte možnost na kurzu šití sedáků v listopadu. Ještě několik volných míst je, ale neváhejte, protože kurz je pro maximálně 7 lidí. Všechny informace ke kurzu najdete v předcházejícím článku. A kdyby vám nestačil jen sedák, tak si můžete vzor překreslit a ještě si dotvořit doma třeba polštář. A také si můžete vzít papír, tužku a nůžky a vytvořit si svůj vlastní originální ornament. Já to tak dělám často a ráda :)







A tady je spodní strana sedáku. Kdyby měl někdo pocit, že už na ten ornament nemá náladu, tak si sedák prostě otočí a ani v tom případě nepřijde zkrátka.



Krásný den všem
Jana


Žádné komentáře:

Okomentovat