Translate

neděle 3. listopadu 2019

Dva barevné obrázky s videem

Tento týden byl pro mě velmi hektický. Čekala mě výstava ve Vyškově, v pátek vernisáž, připravuji pro vás vánoční občasník a kromě toho jsme měly (my dvě holky) doma jednu dívčinu z Ukrajiny. Naše škola pořádá pobyty pro děti ze Zakarpatské Ukrajiny, což je víceméně dřívější Podkarpatská Rus. Pro děti, které se učí česky. A tady si je rozeberou naše děti a týden tu bydlí v rodinách. Moje dcera chtěla taky jednu na byt, takže jsem nemohla odmítnout. Nebylo to pro mě nějak náročné, protože měli nabitý program - navštívili Brno, Olomouc, Punkevní jeskyně s Macochou  a já jsem vlastně zajišťovala pouze jídlo a zázemí pro přenocování. Ale když se to všechno sešlo dohromady se stupňující se nervozitou z výstavy a tudíž i zhoršující se kvalitou mého spánku, bylo to vše dost vyčerpávající.

Teď už je výstava instalovaná, vernisáž proběhla - tímto děkuji všem, kteří na ni přišli, nesmírně si toho vážím a je to pro mě velkou podporou, Ukrajinka je už snad úspěšně zpátky doma, jen ten občasník ještě musím rychle dodělat, abyste měli čas na vánoční výrobu.

Zatímco jindy považuji výrobu občasníku za náročnou, teď mám pocit, že je to úplná brnkačka a musím to zvládnout levou zadní. Prostě je to vždy o úhlu pohledu a ten se mi tento týden opravdu změnil. Asi člověk opravdu potřebuje zažít hektické chvíle, aby si pak vážil okamžiků, kdy toho má na práci vlastně jen trochu a času najednou spoustu.
Stejně tak si myslím, že bude velmi užitečné, když naše děti zase příští rok zavítají na Ukrajinu, aby měly srovnání jak se žije jinde a třeba si začaly více vážit toho, jak se žije jim doma. Jak říkám, je to o úhlu pohledu. Ze které strany se na situaci díváme. A něco, co nám připadá jako obrovský problém nám při změně úhlu bude najednou připadat jako nepatrná prkotina.

Taky jsem díky těmto činnostem zanedbávala psaní blogu a vůbec aktivitu na netu. Ale jsem opět tu a chci vám ukázat dva obrázky, které jsem vytvořila pro výstavu. Jsou to menší obrázky, cca 40 x 30 cm a je to taková hra se strukturou a barvami. Jen volné quiltování s přechody barev a k tomu malování pastelkami Inktense Derwent.

Když jsem vytvořila první, přemýšlela jsem o bílém rámečku, ale pak jsem se rozhodla ho začistit klasicky jako artquilt (bez viditelného lemu) a jsem spokojená. Když se pověsí na bílou zeď, nahrazuje to vlastně bílý rámeček. A když ten červenooranžovožlutý pověsíte třeba na světležlutou zeď, tak to bude pěkně ladit a přitom tam nebude žádný bílý rámeček rušit.

Ještě jsem chtěla vytvořit jeden ve fialovomodrých tónech, ale ten jsem zatím nestihla. Protože i když se to možná nezdá, je to celkem zdlouhavá práce. A ještě mě láká jeden v hnědobéžových odstínech, který by se mohl líbit mamince. A určitě i dalším, protože tato barevnost je v našich končinách dosti oblíbená.
Kromě toho jsem si nakoupila i blindrámy, které čekají na svůj obraz i bílé rámečky, do kterých bych taky ráda něco vytvořila. Nápadů je spousta, chuti do práce také, jen je potřeba to všechno nějak skloubit dohromady. Navíc jsem se letos rozhodla, že se zase před Vánoci podívám mezi lidi, tak jsem se přihlásila na Flerjarmark do Ždáru nad Sázavou (30. 11.) a na takový malý jarmark o pár vesnic dál v Rudici (8.11.) A pro tyto akce bych ráda vyrobila pár drobnějších věcí, protože obrazy asi nejsou to pravé ořechové.  Když to tak píšu, tak mi dochází, že mě opět čeká dosti práce. A pro jistotu jsem příští víkend v Zahrádkách u Jindřichova Hradce, kde budeme na dvoudenním kurzu šít krásné sedáky. Ale to bude pro mě, doufám, odpočinková záležitost mezi příjemnými ženami, kterou si spolu pěkně užijeme.

A když se vrátím k těm obrázkům, najdete tu i video, jak jsem postupovala při malování pastelkami. Je to bez textilního média, protože jsem nepotřebovala a hlavně nechtěla ostré přechody, naopak jsem chtěla dosáhnout postupných přechodů. Takového akvarelového vzhledu.
Nemohla jsem natáčet celý proces, protože by trval hodiny, proto je video složené ze tří. Na začátku vidíte nanášení barvy pastelkami a tvoření přechodů, pak jsem skočila na fázi, kdy už bylo vše pomalované a nanášela jsem vodu a nakonec vidíte už hotové obrázky. Kvalita videa není bůhví jaká, ale momentálně je to to nejlepší, co vám umím nabídnout. Někdy v budoucnu to třeba bude lepší.








Krásný den všem
Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat