Translate

středa 5. února 2020

Běhoun a polštáře na přání

Nejraději při své práci mám, když můžu tvořit podle sebe. Zjistila jsem, že dost tvůrců to má podobně. Zakázky jsou fajn z pohledu finanční jistoty, ale z hlediska tvůrčího nadšení jsou dosti často něčím, co nás omezuje a zdržuje od realizace skvělých nápadů, které přicházejí nejvíce právě v době, kdy se jim nemůžeme věnovat, protože zrovna musíme plnit objednávky.

Já jsem se při přijímání zakázek už dost vymezila a necítím se díky tomu nepříjemně. Rozhodla jsem se, že nebudu přijímat zakázky na věci, které bych sama nedělala. Rozhodně odmítám zakázky, kdy zákazník má vlastní vzor a chce ho pouze řemeslně zpracovat. Nebo chce něco, co se nepodobá mé vlastní práci. V takových případech ho raději odkážu na nějakého jiného tvůrce, který se pohybuje ve stejných vodách, v jakých chce zákazník lovit.

Nemám ovšem problém se zakázkami typu "udělejte mi tento váš výrobek, jen ho potřebuju v jiné barvě". A úplně nejlepší jsou zakázky, kdy dostanu víceméně volnou ruku. Třeba je dané barevné nebo tématické ladění a jinak si můžu dělat co chci.
Pro někoho to může dost psychicky náročné, protože pořád přemýšlí, jestli se to zákazníkovi bude líbit, jestli to má udělat tak nebo onak, aby byl zákazník spokojený a trápí se podobnými úvahami. Já jsem se rozhodla, že úplně nejlepší je, když se nesnažím přizpůsobit zákazníkovi, ale udělám to podle sebe, jak to cítím. Zákazník totiž většinou vůbec netuší, jaké možnosti jsou, ale obrátil se na mě proto, že ho nějakým způsobem oslovila moje právě moje práce. Proto udělám nejlépe, když zůstanu svá.

V podobném duchu byla i tato zakázka, kdy jsem měla na přání udělat dva povlaky na polštář ve dvou oranžových (lososových tónech), jeden v šedých a k tomu běhoun šedooranžový.
Všechny látky jsem samozřejmě ručně barvila reaktivními barvami a poté prošívala černou nití. U běhounu jsem si nebyla jistá, jestli to nebude příliš divoké, ale vypadá to, že zákaznice byla spokojená. Já rozhodně spokojená jsem, protože se mi výsledek moc líbí. Jen jsem pro focení bohužel neměla výplně do polštářů, proto mám vyfocené pouze povlaky. Nepůsobí to tak esteticky jako vycpané polštáře, ale asi se s tím vyrovnám :-)

Kdybyste se chtěli naučit barvit reaktivními barvami, tak mám ještě pár volných míst na dubnových kurz barvení látek. Informace k němu najdete zde.

A jestli se vám líbí quiltovaný vzor a nevíte, jak na něj, tak se můžete podívat na video zde.








Krásný den všem
Jana

2 komentáře:

  1. Привет! В какой технике вы работаете, есть ли мастер-классы по вашим работам ? Я в восторге от вашего творчества . ) Спасибо, Светлана

    OdpovědětVymazat