Translate

středa 4. března 2020

Video, volné quiltování - zase jedny spirály

A je tu další video, které jsem slibovala už před dlouhou dobou, protože je to vzor, který jsem použila na dece letním čísle Janina občasníku. Nevíte, co to je? Je to můj e-časopis, který, jak už sám název napovídá, vychází občas. Všechna čísla, která jsem dosud dala dohromady, najdete zde a konkrétně letní číslo s dekou si můžete prohlédnout zde. Všechny návody jsou opravdu podrobně popsané a doplněné spoustou fotografií. Jeden návod z loňského jarního občasníku jsem zveřejňovala ve Fler Magu, tak se můžete podívat, jak přesně takový můj návod vypadá.

Video tohoto vzoru jsem slibovala proto, že je to vzor, který zatím v mých videích na YouTube nenajdete. Tak teď už tam je. Je to vzor, který vidíte na quiltování těch tmavozelených kruhů. Je to zase jiná variace na spirály. Možností, jak šít spirály je opravdu velké množství a jde jen o to, abyste si vybrali takovou, jaká nejlépe vyhovuje vám.
Pokud jste celou deku neviděli a zajímá vás, je podrobně nafocená zde.




Ještě lépe vzor uvidíte na této fotce. Jakmile je vzor šitý jinou barvou než je podklad, je prostě vždy lépe vidět. To může být výhoda, někdy ale i nevýhoda.



Já osobně tento vzor příliš nevyužívám, působí na mě tak trochu něžně, romanticky, starosvětsky, ale jednou se mi právě toto jeho působení hodilo. To když jsem chtěla vyvolat tak trochu orientální nádech jednoho z mých sedáků. Na celý sedák se můžete podívat v tomto článku.
Když si budete podrobně prohlížet vzor, možná si všimnete, že zde nejsou spirály pravidelně otáčené. Ve vzoru každou další spirálu točíte na druhou stranu, než je ta předcházející, což jsem na sedáku úplně nedodržovala a jak vidíte, tak to ničemu nevadí. Alespoň mně tedy ne. Nikdo, kromě těch, co quiltují, si toho stejně nevšimne a jak stále říkám, nikde není uzákoněno, jak mají vzory vypadat. Je to všechno volná tvorba a záleží jen na tom, jestli výsledek lahodí oku, zejména pak vašemu. Takže si z toho hlavně nedělejte příliš těžkou hlavu.




Až když jsem koukala na video, tak jsem si uvědomila, že jsem vzor dělala celkem malý, není proto tak jasně vidět (schovává se trochu pod patkou). Ale snad bude pochopitelné, jak na něj.


Krásný den všem
Jana

1 komentář:

  1. Dobrý de,je to super-děkuji za video,mám z něj velikou radost,Helík

    OdpovědětVymazat