Translate

pondělí 25. října 2021

Na jižním pólu Jupiteru - art quilt

 V poslední době jsem se věnovala především chystání kurzů. Takže jsem hlavně šila sedáky, pak barvila látky a naposled jsem dělala romantickou zakázku, kterou jsem vám ukazovala v posledním příspěvku. No a teď jsem si s chutí střihla jeden art quilt. Po celkem dlouhé době. 

V klubu Nestejní na Fleru jsme tentokrát měli téma Vesmír. A já jsem už dlouho měla uloženou fotku Jupiteru z jižního pólu, která mě oslovila hned, jak jsem ji uviděla. Vůbec musím říct, že fotky z Hubbleova teleskopu jsou nádherné. Jestli jste je nikdy neviděli, tak koukněte sem a pokochejte se. 

Kromě toho, že jsem vesmírné téma zpracovávala poprvé, byla tu ještě jedna premiéra. Poprvé jsem použila evolon, což je netkaná textílie, která se používá ke kreativní tvorbě. Možná, že se používá ještě k něčemu jinému, ale to jsem nezkoumala, mě stačí, že s tím můžu šít :) 

Používá se hodně právě na malování, protože je skvělým podkladem a pak je možné ho také prošít. Nebo třeba prostřihovat. Výhodou totiž je, že se netřepí. Ale určitě bych ho nepoužívala na užitkový textil, u kterého počítáte s praním. Spíše právě na artquilty. 

Namalovaný Jupiter je prošitý volným quiltováním, stejně jako okolní černý podklad. Jak vidíte, volné quiltování je technika, kterou můžete použít v jakémkoliv stylu. Minule jsem vám ukazovala styl romantický, teď tu máme styl moderní. 

Stejně jako můžete kreslit různě, můžete různě také quiltovat a stále k tomu používáte tu stejnou techniku - volné quiltování, jen vám slouží k různým formám vyjádření se. A pokud se ji chcete naučit nebo se jako věčný začátečník ve volném quiltování chcete posunout, pak máte možnost vstoupit do online kurzu volného quiltování, který začíná 1. listopadu, tedy už za týden a ve kterém se budeme 4 týdny věnovat volnému quiltování. 

Já věřím v posun každého, kdo se kurzu zúčastní. Samozřejmě za předpokladu, že nebude jen pasivně sledovat videa, ale bude skutečně trénovat. 
Přihlásit do kurzu se můžete zde.

A tady jsou už fotky mého Jupiteru :) 

Velikost quiltu je cca 53 x 53 cm, uvnitř je bavlněný termolín. 






Krásný den všem

Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat