Translate

pondělí 15. března 2021

Barevný běhoun z kousků látek z Janina občasníku

Každý, kdo pracuje s textilem, má někde v krabici spoustu různých zbytků látek. Stejně tak já. Proto jsem se ve svém posledním čísle Janina občasníku, podzim - zima 2020 rozhodla ušít dva projekty, na které takové zbytečky látek můžete využít. 

Já už v současné době tištěné látky nekupuju. Pracuji už jen s bílou, černou a vlastnoručně barvenými látkami, proto jsem i při výrobě následujících dvou kusů pracovala s nimi. Na běhoun jsem použila zbytky látek od žluté přes oranžovou až po červenou, na ubrousek pak odstíny šedé. Podle názvu barvy je to čokoládově hnědá (alespoň podle výrobce), ve skutečnosti jsou to tóny šedé. No a barevné látky jsem zkombinovala s bílou. Tím nikdy nic nezkazíte. Můžete samozřejmě kombinovat i s jinou jednobarevnou látkou (vzorovanou bych asi nedoporučovala), je ale potřeba, aby byl dostatečný kontrast mezi touto barvou a použitými barevnými kousky. 

Běhoun si můžete ušít v jakékoliv délce i šířce, protože míry si bez problémů sami upravíte. A co se týká prošívání, tak se vůbec nelekejte. Není nutné, abyste používali volné quiltování. Já ho používám téměř všude, protože se na tuto techniku specializuji, ale když prošijete střed v proužcích, , nebo třeba ve čtvercích na koso nebo jen vlnovkami, a to vše samozřejmě s patkou na rovné šití, všechno bude vypadat pěkně. Jednotlivé barevné kousky pak stačí prošít ve švu, ale i s rovným šitím zvládnete prošití do spirál, které vidíte na fotce. Jen budete muset více motat celou prací. To je právě výhoda volného quiltování, že se u něj tomuto motání vyhnete. Ale jak vidíte na ubrousku, opravdu není volné quiltování nutné všude, stačí rovné šití a efekt je také moc pěkný. 

Návody na oba dva projekty a také na další, které jsem vám zde na blogu postupně představovala, najdete e-časopise Janin občasník, podzim - zima 2020, který je možné zakoupit v mém obchodě

zde na Fleru

Jako vždy jsou návody velmi podrobné a doplněné o množství fotografií, abyste vše snadno pochopili. A kdyby vás nezaujal žádný projekt z tohoto občasníku, zkuste nahlédnout do těch předcházejících nebo na další návody, určitě tam něco zajímavého objevíte. Všechny občasníky a návody, které jsou momentálně k dispozici, najdete v mém obchodě zde









Přeji všem krásný den

Jana

 

3 komentáře:

  1. Hlavne ten oranžový behúnik je krásny ... také farby potrebujem, optimistické :) Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti. A teď budu dělat ještě stejné polštáře, tak si zase užiju optimistické barvy :)

      Vymazat