Translate

pátek 12. března 2021

Moje publikace v časopisu ArtQuilting Studio

Vloni v létě začátkem prázdnin jsem dostala překvapivý e-mail. Musela jsem si ho několikrát přečíst, abych ho pochopila a a abych akceptovala jeho obsah. Ano, to několikeré čtení souviselo i s tím, že byl v angličtině, což není moje úplně silná stránka. Hlavní ale bylo, že obsahoval návrh na publikaci mých textilních obrazů v americkém časopise ArtQuilting Studio.

Za prvé jsem nikam nepsala s žádostí o publikaci, na to jsem v oblasti zviditelňování své tvorby málo průbojná, takže mi nebylo jasné, jak na mě přišli. Za druhé vím, že je na světě spousta tvůrkyň a tvůrců, kteří dělají nádherné textilní věci, tak pro mě bylo překvapující, že se obrátili právě na mě. Ale zatím se nejednalo o naprostou jistotu, že v časopise budu. Nejdříve jsem měla vybrat nějaká svá díla a poslat fotky celku a detailu. Poté se teprve rozhodovalo, zda něco vyberou k uveřejnění a co konkrétně. 


Celá akce byla během na dlouhou trať. V polovině července jsem posílala fotky a na konci července jsem se dozvěděla radostnou zprávu, že skutečně mé dva art quilty vybrali pro zveřejnění v zimním čísle časopisu. Nejde ovšem pouze o zveřejnění fotek, je nutné k tomu ještě něco napsat. Takže jsem do konce srpna musela napsat článek. Zde chci poděkovat své skvělé kamarádce Věrce, která je současně překladatelkou, že zázračnou rychlostí článek přeložila do angličtiny, i když pojmy v něm obsažené jsou pro ni španělskou vesnicí. Děkuji Věruško! 


V říjnu jsem pak obdržela k odsouhlasení verzi přichystanou k tisku, kde jsem zjistila, že jsem zabrala pěkných pět stránek a pak už jsem jen čekala, až časopis vyjde a já si ze schránky vyzvednu autorský výtisk, sednu si ke kafíčku a budu s potěšením listovat. Začátkem prosince časopis vyšel, já jsem čekala, čekala a nic. Schránka pořád prázdná. Napsala jsem tedy do vydavatelství, že jsem žádný výtisk neobdržela. Paní, se kterou jsem všechno projednávala, byla bohužel zrovna na mateřské a nikdo jiný nereagoval, takže jsem znovu čekala. Kdyby byla mateřská v USA dlouhá jako u nás, tak bych asi čekala ještě hodně dlouho. Oni to ale mají úplně jinak (bohužel pro ně, naštěstí pro mě) a po pár týdnech matka maže zpátky do práce. V únoru tedy následoval další pokus o doručení, odesláno 4. února, a já jsem se mohla 8. března radovat z toho očekávaného balíčku ve schránce. Jen jsem se zatím ještě nedostala k tomu, abych si ho v klidu u kafíčka prolistovala. Ale i to přijde, o to strach nemám. 


A jak tedy na mě přišli? Na Instagramu. Ten jsem si založila relativně nedávno a jak je vidět, není to úplně marná záležitost. Navíc stačí dát tam fotku a nemusíte nic moc okecávat. Můj Instagram najdete zde. 

Časopis je moc pěkný, věnuje se speciálně art quiltům a najdete v něm skutečně všemožné typy art quiltů. Je to spíše taková kniha o art quiltu, protože celý časopis má více jak 130 stran. Samozřejmě včetně reklam, ale těch tam není moc. Není to klasický časopis s fotopostupy. U quiltů jsou popisy, jak na ně a tipy autora, na co se soustředit, na co si dát pozor. Prostě sdílení vlastní zkušenosti. 

Kdyby vás časopis ArtQuilting Studio zajímal, najdete ho zde. Každé číslo nabízejí i v digitální verzi, což bych osobně po zkušenostech s dopravou preferovala. Navíc u ní neplatíte poštovné, což taky celou zásilku prodraží.


Z náhledů z časopisu jste už viděli, jaké quilty si pro publikování vybrali, ale já vám je stejně ukážu. Jsou to mé oblíbené, u kterých jsem si pěkně pohrála s barvami. Pro naši textilní scénu jsou zřejmě příliš barevné, ale holt se člověk nezavděčí všem. 

Tento quilt jsem vyráběla pro výstavu Prague Patchwork Meeting na téma Písmo v quiltu. Už na výstavě jsem viděla, že je proti všem ostatní hodně barevný a veselý a také se ze všech mých tří účastí na Prague Patchwork Meetingu umístil nejhůře. A přitom jediný z těch tří má svého majitele a ocitl se v americkém časopisu věnovaném art quiltu. 
Více fotek včetně detailů tohoto art quiltu najdete v tomto článku. 


A ten druhý je taktéž tvořený kombinací volného quiltování černou nití a nanášením barev. I tento art quilt jsem zveřejňovala v samostatném článku, takže se na něj detailně můžete podívat zde



A to je asi k mému chlubení s tím, jak mě zveřejňují v zahraničí, vše. Ale buďte si jistí, že pokud se zase v nějakém tisku mihnu, určitě vám o tom dám vědět :-)

Přeji všem krásný den
Jana

5 komentářů:

  1. Krásná práce si dělá reklamu sama. Klidně na sociálních sítích, však nemusí být určeny jen na plkání o ničem:-) Gratuluji, vaše práce je úžasná a je dobře, že se o ní nyní ví i za oceánem.

    OdpovědětVymazat
  2. Janka prečítala som tvoj článok s otvorenými ústami. Myslím, že ty si ten článok v tom časopise zaslúžiš mať. ���� Máš krásnu a precíznu prácu a to sa chváli samo. Si pre mnohé baby na Čechách aj na Slovensku vzorom. Sme rady za teba aj mnohé šikovné žienky s rovnakým postihom. ❤️❤️❤️

    OdpovědětVymazat
  3. Janka prečítala som tvoj článok s otvorenými ústami. Myslím, že ty si ten článok v tom časopise zaslúžiš mať. 🍀🌷 Máš krásnu a precíznu prácu a to sa chváli samo. Si pre mnohé baby na Čechách aj na Slovensku vzorom. Sme rady za teba aj mnohé šikovné žienky s rovnakým postihom. ❤️❤️❤️

    OdpovědětVymazat