Translate

neděle 2. května 2021

Sedák pro Zeleného muže

V pracovním klubu Nestejní na Fleru jsme opět měli jednu výzvu, které jsem se zvládla zúčastnit. Ne vždy se mi to povede. Někdy se neúčastním proto, že mi úplně nesedí téma a nemám vhodný nápad. Když mě ale téma osloví a nacítím se na něj, věnuji se mu v myšlenkách, hledám inspiraci, tak většinou z toho vzejdou zajímavé věci. 

Kolikrát se mě ptáte, kam na ty nápady chodím a toto je odpověď. Načerpám inspiraci (zajímavé fotky, obrázky, symboly, články) a pak to nechám působit. A najednou se mi v hlavě, před mým vnitřním zrakem objeví něco, co z toho všeho vzejde a já si řeknu "jo, to je ono". A někdy se taky neobjeví nic :) To většinou tehdy, když mi to nedává smysl, nezajímá mě to, prostě to jde mimo mě. 

A někdy se těchto společných akcí neúčastním proto, že to nezvládám časově. Buď si vymyslím něco složitého, co bych už nestihla včas udělat, nebo se tématem začnu zaobírat pozdě, takže nedám dost prostoru nápadům, aby se objevily. Protože určitě nebudu tvrdit, že je sama vymýšlím. Že sednu a na povel vymyslím, co je potřeba. Tak to totiž opravdu není. Spíš je to tak, že si dovolím, aby ke mně nápady přišly. Přitahuju si je tím, že se soustředím na určité téma, které chci zpracovat, načerpám k němu informace a vizuální podněty. A pak už jde jen o to věřit, že se vhodný nápad objeví. Takže jsem spíše takovým průtokovým ohřívačem :) Nebo možná lépe řečeno realizátorem nápadů, které kolem poletují a z nichž jsem jeden zrovna odchytila. Jsem takový výkonný prvek. Jediné, co to chce, je uvolnění a důvěra v proces. A samozřejmě je také nutná řemeslná dovednost, která vám umožní ten nápad realizovat. Sami musíte uznat, že je na houby, když budu mít hlavu plnou nápadů, ale nebudu schopna je manuálně převést do reality, protože danou techniku neovládám. A zase na druhou stranu je nutné říci, že když zvládáte techniku, tak se ty nápady vyrojí mnohem snadněji a dříve. Všechno souvisí se vším. 

A když už jsme u té inspirace, tak bych vám ráda doporučila knihu, která mě velmi oslovila a myslím, že si ji budu muset zase přečíst. Je to kniha Velké kouzlo od Elizabeth Gilbertové. Je to kniha právě o inspiraci a já jsem ji četla jedním dechem. Pokud vás toto téma zajímá, rozhodně si ji přečtěte. 
Možná jste viděli film Jíst, meditovat, milovat s Julií Roberts v hlavní roli. Tak tento film byl natočen podle stejnojmenné knihy právě této autorky. A jestli jste film neviděli, tak na něj taky koukněte. Ale ještě lepší bude, když si přečtete knihu, protože ta je, jak už to tak většinou bývá, mnohem lepší než film. I když film se mi také líbil. Jen jsem některé věci ve filmu pochopila hlavně díky tomu, že jsem znala knihu. Bez této znalosti by mi možná nebyly úplně jasné. 

Takže tentokrát, abych se vrátila k věci, jsem se společného tvoření zúčastnila a bylo to tvoření na téma Zelený muž. Pokud nevíte, o co se jedná (já jsem to taky nevěděla), můžete se podívat sem. Jsou to hlavy mužů na historických stavbách, kterým převážně z úst vyrůstají listy, zejména dubové. 
Až zase někdy vyrazím z venkova do města, budu určitě chodit se zdviženou hlavou a hledat zelené muže, protože si vůbec neuvědomuju, že bych je někde zaznamenala. Ale oni tam určitě jsou, jen jsem je asi brala jakou součást ornamentální výzdoby a nevěnovala jsem jim speciální pozornost. 

Pro toto téma jsem zvolila černý sedák, na kterém jsem aplikací ztvárnila listí, kterým bývá zelený muž obklopen. Jeho nákres jsem skutečně udělala podle existujícího zeleného muže. List jsem pak použila do kruhové aplikace na horní díl sedáku. Aplikace a paspulky jsou z mé vlastnoručně barvené zelené látky. Černý prostor je prošitý černou nití (meandrem - článek o prošívání meandrem najdete zde) a technikou volného quiltování jsem přišila a prošila také aplikaci. 

Na spodní straně sedáku je pak prošití zelenou nití, opět technikou volného quiltování. Prošití znázorňuje lístky a směřuje od středu ke krajům. Nejdříve jsem prošívala jen jednou linkou, vzor mi ale připadal chaotický, tak jsem vnější obrys lístků několikrát obtáhla a zvýraznila ho. A teď už jsem s ním spokojená. 

K zakoupení najdete sedák zde. A pokud by se vám líbil sedák bez aplikace jen s prošívaným vzorem, tak i to je možné a můžete si ho objednat zde






Krásný den všem

Jana


Žádné komentáře:

Okomentovat