Translate

středa 12. února 2014

Aby nestudilo

Na přání jsem vytvořila dvě věci, které nevím, jak nazvat. Nejsou to ani zástěny, ani panely, ani čisté kapsáře. Zkrátka a jednoduše základem je molitan, který je potažený látkou. Dékla je dva metry, výška půl metru. Slouží k tomu, že se zavěsí na stěnu vedle postele, děti si do kapes mohou dávat své věci, v místě, kde nejsou kapsy, tam mají světla a tedy to slouží jako opěrátko, aby se neopíraly o studenou zeď. Dostala jsem více méně volnou ruku, jen na klučičí variantu jsme se domluvili na zelené barvě, kterou jsem látku obarvila a taky na šachovnici.

Jako obvykle jsem náročnost práce podcenila. Byla to makačka jak hrom. Jestli to ale není taky tím, že si pořád vymýšlím nějaké ptákoviny, které by se mi líbily a pak nad vším strávím dvakrát tolik času, než jsem plánovala.

Na holčičí variantě jsou aplikované kytičky, prošívání je po celé ploše do spirál a mezi kapsičkami najdete taky rámeček na fotky nebo na obrázky o velikosti A5.

Na klučičí variantu  jsem zvolila prošívání jiné, takové hranaté meandry, a moc se mi to líbilo. Na kapsy se šachovnicí jsem nejprve z černé a bílé látky vytvořila šachovnici a pak jsem šila kapsy. Proužkované kapsy jsou z hotové látky. A ten černý vodorovný proužek  na klučičí variantě slouží dle přání malého zákazníka k zavěšení kalendáře. Tak snad tam drží. Ten kalendář.

Upevnění jsem vyřešila na tunýlky, do kterých jsou zasunuté dřevěné laťky a všechno je to zavěšené na háky přidělané na zdi. Laťky slouží také k tomu, aby nebyl molitan přilepený přímo na zdi a mohl tam proudit vzduch.

Potah je na zip, aby se dal stáhnout a vyprat. A samozřejmě, že přední strana je klasicky patchworkově podložena vatelínem a spodní bavlnou.











Fotky jsou dělané za umělého osvětlení, takže kvalita nic moc, ale jindy jsem neměla možnost. Tak aspoň nějaké.
Děkuji za nahlédnutí a přeji všem hezký den.
Jana

6 komentářů:

  1. No pááni.... to je opravdu nádhera!!

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, to je tedy obrovské dílo! A ty jsi to zvládla skvěle, je to krásné. Ještě bych to chtěla vidět v provozu...

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, moc děkuju. Já jsem to taky v provozu neviděla, jen jsem vyslechla pozitivní ohlasy. Prý to výborně funguje, děti zaplnily kapsy zvířátky a jinými důležitými věcmi a jsou spokojené. Za to jsem moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  4. Paaaani to je teda prácička ako hrom, maš na to...jednoducho je to bomba. Prekrásna práca.

    OdpovědětVymazat
  5. Waw, sú fakt parádne, vypiplané !!! ... a verím, že to prešívanie bola makačka :)

    OdpovědětVymazat