Translate

sobota 13. května 2017

Prostírání hodně barevné

Konečně k nám zavítalo jaro, tedy pokud to opět nebude rovnou léto, a s ním spousta barev. Jaro je moje neoblíbenější roční období. Když se začínají zelenat listy, které mají na jaře krásnou, šťavnatě zelenou barvu. Když se objevují první květy na stromech a vzápětí zaplaví celý strom. Bílé květy na třešních, narůžovělé na jabloních, jiné čistě bílé na hrušních, do toho záplava žlutých pampelišek v zelené trávě, prostě pastva pro oči a radost pro duši. Další roční období, které mám ráda, je podzim. Pro někoho možná nepochopitelné, ale opět ve mně vzbuzuje nadšení záplava barev, na podzim ovšem v jiných tónech. Když jsem to tu tak rozepsala, tak zjišťuji, že oblíbenost těchto dvou ročních období nejspíše vychází právě z jejich barevnosti.

Barevnost, která se objevila všude kolem nás, mě inspirovala k vytvoření čtyř prostírek. Základem je bílá látka, vzor vznikl volným quiltováním a každý je jiný a lemování je z mých ručně barvených látek. Nejdříve jsem chtěla decentně přiřadit lemování ve stejné barvě, jako je prošití, pak jsem ale naznala, že je to nuda. Tak jsem barvy trochu pomíchala a hned je prostírání i svět veselejší. Nebudu tvrdit, že to bylo prošité raz dva, protože bych lhala. Byla to zdlouhavá práce, hlavně když jsem si vymýšlela čím dál plnější vzory. A určitě si všimnete, že i když je každý vzor jiný, v každém je společný prvek.















Hezký večer
Jana

5 komentářů:

  1. Dobrý den. Překrásná práce.

    OdpovědětVymazat
  2. Absolutely wonderful! As always your thorough craftsmanship is exceeded only by the beauty of the quilting designs.

    OdpovědětVymazat
  3. ... opět krásná práce, škoda pocintat. Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné prostírání!!! Je to pečlivá práce a líbí se mi.Snad se mi někdy podaří ušít aspoň trošku podobné..:-D

    OdpovědětVymazat