Translate

sobota 2. ledna 2016

Sedák obrovský

Jak už jste si určitě všimli, ráda šiju sedáky. Jsou praktické, hezky zútulní domácnost a mají dost velkou plochu na to, abych se na nich vyřádila s quiltováním nebo aplikacemi. Dělala jsem zatím dvě velikosti - jeden něco přes 30 cm v průměru a druhý asi 44 cm.
Před vánocemi jsem dostala objednávku na tři sedáky o průměru 80 cm a výšce 20 cm. Nebudu lhát, že realita byla taková, jakou jsem si představovala. Věděla jsem, že to bude velká plocha na prošití a že na ně padne hodně EPS kuliček. Ale teprve v okamžiku, kdy jsem měla nastříhaná obrovská kola, mi došlo, jak velká plocha to je a že takových ploch mám šest. Tři sedáky a na každém dvě strany. Dělám je vždy oboustranné. Nemusíte pak řešit, jak je položíte a při zašpinění jedné strany je prostě otočíte na druhou a nemusíte s nimi hned běžet do pračky.
Nakonec jsem to zvládla, i když jsem musela čekat na další dodávku 250 litrů kuliček, protože 300 litrů, které jsem měla doma, prostě nestačilo.
Barvy byly vybrané na přání zákaznice (samozřejmě ručně barvené:)) a též na její přání jsem na žlutých sedácích ztvárnila tulipán. Ten je podložený dvakrát. Jednou samostatně (klasicky vatelín a plátno) a výplň je pak obstřihnutá podle jeho tvaru a pak je další výplň, která je už pod celou plochou. Tím prošitý tulipán ještě více vystupuje nad okolní plochu.
Výška byla sice 20 cm, ale když sedák vycpete, a hlavně sedák této velikosti, nahoře i dole se přifoukne, takže ve skutečnosti je jeho výška o dost větší. Nezměřila jsem to, takže přesnou mírou nemůžu sloužit.
A tady už jsou fotky. Na fotkách je moje dcera a vyfotila jsem ji schválně, aby bylo vidět, jak jsou sedáky velké. I já jsem se nechala na sedáku zvěčnit, ale vzhledem ke své nedostatečné fotogeničnosti jsem nenašla odvahu ani chuť fotky zveřejnit. Tak třeba při jiné příležitosti.






 
Hezký večer
Jana

2 komentáře: