Translate

sobota 17. března 2018

Stačí malá změna (quiltování)

Ještě stále mě neopustilo černobílé období, které se projevilo i na quiltu vytvořeném pro PPM. A to znamená, že tu mám opět černý quilt na bílém podkladu. Ale aby to nebylo pořád jen o těchto dvou barvách, doplnila jsem do jednoho polštáře červenou. To už je pokrok. Chtěla bych říct, že už přijdou zase barvy, protože zrovna koukám na připravený top ke quiltování v krásné jarní zelené, ale také mi padlo oko na nachystané díly na černý sedák, pro který pro změnu chystám bílý quilt. Takže nebudu nic předjímat a už vůbec ne slibovat.

Zase si ale říkám, že už by mé černobílé variace vydaly na kolekci, kterou bych mohla nazvat jak jinak než "Černobílá". A je výhodou, že tyto černobílé kousky se dají libovolně kombinovat a když k nim člověk přihodí něco ve výrazné barvě (třeba právě tu chystanou jarní zelenou), vypadá to nádherně. A stačí pak mít pár kousků v barvách a podle nálady je k černobílému základu vyměňovat. Není pak problém mít jeden den interiér do červena, druhý den do oranžova a třetí den třeba do zelena.

Kromě barev mě občas také mě chytne nějaký vzor, který pak chvíli hojně používám, než přesedlám na další nebo na jeho kombinaci s jinými vzory. Tentokrát se jedná o prvek, který jsem využila již na svůj první linoryt, tedy tisk na látku. To bylo v době, kdy se mi porouchal stroj a já jsem měla chuť něco tvořit. Někdy tento prvek využívám ve svém free-form qultingu (směs různých vzorů, jak přijdou pod ruku) a teď jsem ho využila celoplošně. Nejdřív černou nití na bílém podkladu, pak červenou na bílé doplněnou o černé bublinky. A protože je možné tento vzor různě obměňovat, nakreslila jsem na papír několik variant, abyste viděli, že stačí malá změna ve vzoru a dostanete zcela jiný výsledek.








A zde je pár variant vzoru, jak mě postupně napadaly.

Tato varianta je pro mě základní a od ní se pak odvíjejí další. Oproti hotovému polštářku je zde jen jedna obvodová linka, takže jak vidíte, na polštářích je další varianta.


Když linky jdoucí od kraje ke středu zahustím, dostanu tuto variantu vzoru, která je velmi pěkná, ale také velmi pracná. Tento zahuštěný vzor jsem použila zde na taštičce, proto mohu o jeho pracnosti při šití psát z vlastní zkušenosti. 


Zde je navíc vyplněný střed (hustým prošitím) a máme další variantu. Stejně tak je možné vyplnit střed u řídké varianty a jak vidíte na fotce druhého polštáře, tam jsem vyplnila střed u varianty s dvojitou obvodovou linkou. Střed jsem vyplňovala proto, abych vzor zvýraznila a červená se na polštáři stala tou dominantnější barvou. 


Zde je vzor z první kreslené varianty, jen jsem do něj přidala ještě jedno "kolečko" mezi středové a obvodové.



A tady jsem opět jen vyplnila střed.



Tato varianta je má oblíbená, je to stejný vzor, jako na druhém kresleném obrázku, jediným rozdílem je zde střed. Zatímco na druhém obrázku je středový kolečko malé, zde je střed velký a jak vidíte, jen změna tohoto malého detailu naprosto změní vyznění vzoru. U této varianty jsem střed nevyplňovala, protože se mi naopak líbí ten prázdný nevyplněný prostor, který bude u skutečného quiltu (nejen kresby) krásně plasticky vystupovat.


Jak vidíte, není potřeba se učit spoustu různých vzorů. I z jednoho základu je možné různými malými obměnami dosáhnout různých a často i naprosto odlišně působících výsledků.

Přeji krásný večer
Jana

2 komentáře:

  1. Přiznám se, že tato technika je pro mě nová, ale moc se mi líbí, zkusím nastudovat a třeba se do toho dostanu :-) Máte ty polštářky opravdu úžasné a nejen je :-)

    OdpovědětVymazat