Translate

středa 8. května 2019

Nástěnný quilt z občasníku, jen pro tpělivé

Jsem tu s posledním příspěvkem, kterými vám blíže představuji jednotlivé projekty v Janině občasníku, jaro 2019. 
Na konec jsem si nechala takovou třešničku na dortu. Já se upřimně přiznám, že mi quilt nepřipadá zase tak složitý nebo náročný, pokud samozřejmě umíte volně quiltovat. Vzor je v občasníku, stačí ho jen obkreslit na látku a prošít. Musíte pak samozřejmě prošít i okolí středového motivu, abyste látku pěkně stlačili dolů a tím umožnili ještě více středovému vzoru vyniknout. Do této fáze je to pohoda, jazz. A taky u této fáze můžete zůstat. Stačí jen olemovat a je hotovo. Quilt může být celý bílý, může být i jednobarevný v jiné než bílé barvě a nitě v barvě podkladu. Pak by působil tak, jako tento středový ubrus.
Nebo si naopak můžete vybrat nitě v jiné barvě, než je barva podkladu a tím dosáhnete opět jiného vyznění. Bylo by to něco na tento způsob.
A pokud by někdo chtěl, tak je možné jednotlivé díly aplikovat, jako na tomto nástěnném quiltu, který si také můžete podle občasníku ušít.

Vidíte, že možností, jak vzor využít, je skutečně mnoho a pokaždé vám vznikne jiný, originální nástěnný quilt.

Já jsem zvolila ještě jinou možnost, malbu. Na Facebooku jsem měla komentář, jak mám krásně udělané aplikace. Ne, opravdu to nejsou aplikace. Takhle dokonale bych je udělat nedokázala, ale hlavně by se mi nechtělo. Zato se štětcem a barvami si pohraju ráda. Potřebujete k tomu jen pevnou ruku a hodně trpělivosti. Abyste dostali krásné tvary, musíte si s každým lístečkem pohrát, a to prostě není za chviličku. Vyplatí se malovat na etapy, protože pak už z toho člověk začne být unavený, otrávený, začínají vznikat nepřesnosti. Takže vymalovat jedno pírko a zítra třeba další. A tak dále a za pár dní máte hotovo.

Uznávám, že to není práce pro každého. Ale zase jsem chtěla, aby se v občasníku objevil i náročnější projekt, který si mohou vyzkoušet zdatnější quilterky, nebo ti, kdo chtějí vnést do své práce s textilem nějaký nový prvek. Určitě jste si všimli, že já mám vnášení nových prvků ve velké oblibě. I když jsou to nové prvky jen z pohledu klasického patchworku, v oblasti art quiltu jsou to naprosto běžné věci. I já někdy koukám, co vše a jak lze v art quiltu použít, že by mě to ani nenapadlo.

A nebojte, quilt není velký, tento má 61,5 x 61,5 cm, takže tolik práce to zase není.







Zde jsem vyfotila mezifázi, kdy byl quilt ještě bílý, abyste si udělali představu, jak by vypadal bez barvy.



A zde jsou pak návrhy dalších možností, jak je možné quilt malovat, případně aplikovat, jak jsem se zmiňovala výše.  





Mně se líbí v každé barevné variantě, jen mi na výrobu stačil jeden. Do dalších se už pouštět nebudu. Ale třeba vám padne nějaká do oka, která je vašemu srdci bližší a s radostí se do ní pustíte.

Přeji všem krásný den
Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat