Translate

pondělí 3. června 2019

Listí z kaštanu

Při jarních procházkách přírodou jsem opět neodolala a ještě v době, když teprve vyrůstaly, jsem si natrhala kaštanové a lipové listy. Chytla jsem správný okamžik, protože teď už jsou na kaštanu listy jen obrovské a ty by mi neposloužily k zamýšlenému účelu. A tím účelem byl sluneční tisk. Sluníčko už nevykukuje, ale intenzivně září, tak je správná doba právě pro sluneční tisk. Kdo nevíte o co se jedná nebo víte, ale nevíte jak na to a chcete se to naučit, najdete návod v Janině občasníku babí léto 2018, který je možné zakoupit zde. A tady si můžete prohlédnout další výrobky zdobené slunečním tiskem.

Kaštanové listy posloužily na polštář v antracitové barvě, který jsem dozdobila volným quiltováním zelenou nití. Použila jsem nit Isacord 40 a musím říci, že se mi s ní quiltuje dobře. Dokonce mi ani nevadí její lesk, protože není zase tak moc výrazný. Jen bych uvítala, kdyby byla nit o něco silnější.


A co se týká lipových listů, ty jsem zkombinovala se zelenou a žlutou. Původní záměr byl taštička, ale fotka látky s volným qultováním se zalíbila zákaznici, která si přála látku jen olemovat s tím, že ji použije jako obrázek nebo jako podložku. Fotky hotového výrobku jsem si bohužel před stažením vymazala z foťáku (jednou jsem se rozhodla si udělat pořádek a nebylo to očividně dobré rozhodnutí), takže sem můžu vložit fotku qiltované látky se slunečním tiskem. Ale když si k tomu představíte lem, tak je to vlastně celé. To hlavní prostě na fotce je.


A protože polštář mám, tak fotek můžu dát více. 
Velikost je cca 40 x 50 cm. 


 

Krásný den všem
Jana

2 komentáře:

  1. Krásne, obdivujem. Rada by som sa to naučiť, slnečný tisk a quiltovanie...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Sluneční tisk není nic složitějšího, opravdu bez problémů ho zvládne každý. Odkaz na občasník, kde najdete návod, jsem dávala v článku.
      S quiltováním je to složitější, to chce prostě trénovat. :) Ale v občasníku jsou i pěkné věci se slunečním tiskem bez quiltování!

      Vymazat