Translate

úterý 17. září 2019

Quilt pro Prague Patchwork Meeting 2019

V letošním roce jsem se již potřetí zúčasnila mezinárodní výstavy Prague Patchwork Meeting a opět jsem vytvořila quilt do soutěže, která je nazývána kreativní. Prostě se jedná převážně o art quilty a nikoliv o klasický patchwork.

V obou přecházejících případech jsem byla výrazně úspěšnější, co se týče umístění, než letos.
S quiltem Korál (k vidění zde) jsem se umístila na 7. místě, což bylo pro první účast určitě velice dobré umístění. S quiltem Rok v barvách (k vidění zde) jsem si ještě o jednu příčku polepšila a umístila jsem se na 6. místě. Letos to bylo, pokud mě paměť neklame, 15. místo. Mohla bych to brát jako neúspěch, pokud bych vše posuzovala očima porotců a přes příčku, na které jsem se s quiltem umístila.
Musím se ale přiznat k jedné věci. Nejvíce na mě z těchto tří quiltů působí právě ten letošní a nejméně ten, který se z nich umístil na nejlepším místě. Ano, je to paradox. Ale právě letošní quilt jsem si pověsila do obýváku. Nemůžu říct, že by se mi tam bůhvíjak barevně hodil, ale pokaždé, když se na něj podívám, tak si uvědomím, že mi bezděčně naskočil úsměv na rtech. Vyvolává ve mě příjemný pocit, radost a dobrou náladu. A právě proto má pro mě ze všech mých quiltů asi největší hodnotu.
Tento quilt byl na letošní výstavě skutečně nepřehlédnutelný, protože se dost výrazně lišil od ostatních. A uhodnete čím? No přece barvami! Když jsem vystavené quilty procházela, byla to samá šedá, tmavě modrá, zelená, béžové, prostě takové tlumené přírodní barvy. A z toho najednou trčel ten můj barevný quilt. Napadlo mě v ten moment, že jsem nějaká divná. Ale nejsem. Jen se vyjadřuji jinak než ostatní a mezi mé komunikační prostředky patří i barvy. Občas mám náladu i na něco méně barevného, ale nedokážu a ani nechci dělat věci v tlumených barvách jen proto, že je to třeba více "umělecké". To už bych nebyla já. Chci dělat to, co jde ze mě, z čeho mám radost při tvoření, co cítím, že jsem skutečně já.  Někdy jsou to pestré barvy, někdy je to černá, někdy zase něco jiného. Ale nikdy to nebudou jen a jen tlumené barvy. U těch mi chybí pestrost a radost ze života. A já bych se nerada dostala do životní fáze, kdy budu spokojená jen s tlumenými barvami.

Tématem letošní soutěže bylo "Písmo v quiltu". Kdyby vás zajímalo, jakým způsobem písmo vznikalo, budeme o tom mluvit na kurzu aplikací (ano, vím, není to aplikace, ale stejně to tam budeme probírat) v Brně v říjnu. Na první termín se uvolnilo jedno místo a na druhý termín jsou ještě dvě. Takže pokud by vás zajímaly aplikace v mém pojetí, případně podobné hrátky, jako je písmo na tomto quiltu, máte ještě možnost se přihlásit. Všechny termíny kurzů najdete zde.

A chcete-li vidět tento quilt naživo, budu ho s sebou brát tuto sobotu, tj. 21. září 2019 do Prostějova, kde se budu účastnit srazu patchworkářek. Že nevíte o co se jedná? Tak nahlédněte sem a třeba dostanete chuť si do Prostějova v sobotu zajet. Já tam budu :-)










Krásný den všem.
Jana

2 komentáře: