Translate

středa 4. listopadu 2020

Art quilt na rámu

 Už delší dobu jsem v hlavě nosila myšlenku, že vytvořím artquilt, který natáhnu na blindrám. Kdo neví, o co se jedná, je to rám, který nevidíte. Quilt nebo samozřejmě jakýkoliv obraz, je přetažený přes jeho hrany dozadu. Takže obraz vlastně pokračuje i do boků. Už jeden quilt, který jsem vytvořila, měl přijít na rám, jenže jsem zjistila, že jsem použila výplň, která je pro tento účel příliš silná a také quiltování, kdy jsem záměrně nechávala plochy vystupovat, tomuto záměru nesvědčilo. V rozích, kde se naskládá několik vrstev přes sebe, by vznikly velké hrboly. Proto jsem nakonec od rámu v tomto konkrétním případě upustila a začistila jsem ho klasickou technikou používanou pro artquilty. Byl to tento quilt, který já osobně miluju a který by se měl už brzy objevit i v jednom časopise. Až se tak stane, určitě dám vědět. 

Po výše uvedené zkušenosti jsem si už lépe naplánovala, jak by měl quilt technicky vypadat, abych ho na ten rám mohla natáhnout. Bylo potřeba zvolit slabší výplň, což je v tomto případě bavlněný termolín z Polytexu v gramáži 150 g/m2. To byl první předpoklad. A tím druhým bylo quiltování. Bylo potřeba husté, přinejmenším v oblastech, které se budou dotýkat rámu. Ale jak jste si jistě na mém blogu všimli, husté quiltování mi nedělá žádný problém, ba právě naopak. Někdy si připadám, jako bych se v něm přímo vyžívala. A čím hustší, tím líp. Občas si sama říkám, co jsem si to na sebe zase vymyslela, proč nedělám něco normálního, něco rychlého, něco co bude odsýpat, ale když já si prostě nemůžu pomoct. A to ještě nevíte, co mám v hlavě za další ptákovinu na artquilt. Uvidím, jestli to někdy zrealizuju, protože různých nápadů nosím v hlavě povícero. Ovšem tento je opravdu vymazlený. Ale vzhledem k tomu, že spousta nápadů postupně zmizela, tak počkám, třeba zmizí také :) Anebo se prodere dopředu a bude mě nutit, abych ho uskutečnila. Nechám se překvapit. 

Ale teď jsem tu s quiltem, který se přenesl z hlavy do reality. Bílý podklad, černá nit a pastelky Derwent Inktense. Při malování těmito pastelkami se často používá textilní médium, aby nedocházelo k jejich rozpíjení a zasahování do míst, kde je prostě fakt nechcete mít. Já jsem zvolila jinou cestu. Pokusila jsem se využít právě jejich rozpíjivosti a akvarelového efektu, aniž bych se je snažila krotit a usměrňovat. Při jejich nanášení jsem počítala s tím, že se rozpijí a proto jsem jim nechala přiměřený prostor, aby zasáhly pouze do něj a dál už ne. Výsledkem je celkem jemná, pastelová malba a aby celý quilt vynikl, tak by si zasloužil pověsit na pěkně osvětleném místě. Ve stínu právě kvůli své jemnosti tolik nevynikne. 

A kdybyste se chtěli podívat na pár fotek z postupu práce, tak koukněte na Instagram





Tady vidíte hranu přes kterou quilt přechází dozadu. 

Krásný den všem

Jana

2 komentáře:

  1. Zírám. Víc k tomu nemůžu dodat. K tomuto já nikdy nedospěju.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé! Moc hezký quilt, Janičko, a blindrám mu vyloženě sluší. Taky se na blindrám chystám, už dlouho, musím po pravdě přiznat, ale dodělávání všech rozpracovaných a různě přislíbených projektů a dárků mě hrozně zdržuje. :) Taky se ještě pokouším dorýt nový kus zahrady, už aby tam všechny ty práce povinnosti skončily a já měla hlavu jen pro šití a psaní. :)

    OdpovědětVymazat