Translate

středa 16. ledna 2013

Jak mě chytily sedáky

Dlouho jsem přemýšlela nad slovem "chytily" v nadpisu. Je možné ho vyložit několika způsoby, ale předem vás upozorním, že u nás nic nehořelo. Jde o to, že jsem z nějakého logicky nevysvětlitelného důvodu začala tvořit sedáky. Prostě mě to baví.
Nejdříve jsem ušila jeden pro synovce k narozeninám.

Střih: Bellet design

Jak je mým nedobrým zvykem, dělala jsem ho na poslední chvíli a tak jsem nestihla ušít vnitřní obal na výplň. Ondrášek má proto polystyrénové kuličky nasypané přímo v tomto parádním obalu.

Protože mám ještě jednoho synovce a jednu neteř, čekaly mě samozřejmě další dva sedáky. Opět na poslední chvíli, ale tentokrát jsem to zvládla i s obalem na výplň.

Střih: Bellet design

Střih: Bellet design

 Všechny tyto sedáky mají přibližně velikost 50x 50 cm a výšku cca 12 cm.

Nezůstalo ale jen u hranatých sedáků. Kamarádka projevila přání, že by chtěla kulaté sedáky, ale nikde nenašla takové, které by se jí libily. Než jsem se do nich pustila, zkusila jsem si ušít dva pro sebe, abych věděla, jak budou vypadat. S výsledkem jsem moc spokojená. Průměr sedáků je cca 43 cm a výška 14 cm.







A když byly hotové testovací sedáky (jsou ušité z kolekce Fa-la-la-la-la od French General), pustila jsem se do sedáků na přání. Ty jsem ovšem šila z látek, které jsem obarvila podle přání kamarádky tak, aby se jí hodily do interiéru.


Horní i spodní strana sedáku je vytvořena spojením tří vrstev - horní látky, termolínu a spodní látky a všechno je ozdobně prošito. Boční strana je poté podložena pevnou bavlněnou látkou, aby hezky držela tvar. Uvnitř je bavlněný obal na výplň ve stejném tvaru se zipem, ve kterém jsou podle přání polystyrenové kuličky nebo pohankové slupky. Polystyrenové kuličky jsou krásně lehké, pohanka je těžká jako hrom, ale pro někoho příjemnější. Rozhodně ji není třeba tolik dosypávat jako polystyren.

Už jsem udělala další dva sedáky v hnědobéžové kombinaci, momentálně mám rozešitý jeden černočervený, a nejspíš se nejedná o poslední, protože mám v hlavě už další nápady na barevné kombinace. Nedokážu říci, jestli si je někdo koupí, ale mám jakousi nutkavou potřebu je tvořit. A nutkavým potřebám by člověk občas měl podlehnout. Zvlášť, když jsou takto neškodné.
Jana



7 komentářů:

  1. Týý jo... to je podsedáků.... a jeden hezčí než druhý:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Máte to moc krásné! Ten pro neteřinku mi učaroval. To prošití a barvičky, nádhera.

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, sedáky máš také parádní!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Z těch sedáků jsem unešená. Jak psala Ajka, jeden hezčí než druhý.

    OdpovědětVymazat
  5. Jani,sedáky jsou naprosto famózní,už jsem chválila u Bellet....Jo a tyhle nutkavé potřeby tvoření,ty znám,ale vždy mi moc pomáhají...
    Hezký víkend Jitka

    OdpovědětVymazat
  6. Jani jsou úžasné, ještě, že jsem Tě našla. Přidávám se k Tvému obecenstvu ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Jani zdrowim, fííííha, ty sedáky jsou naprosto čmankózní!!!! Čupééér nápad s tím prošitím, vypadá to úchvatně:o). Jdu Ti to tady řádně prošmejdit;-D. Moc peknučce čmaněníš, jsi velice šihovná to žena! Fanfárový víkend plný pohody a úsměvu. Páčko Míša
    P.S. Těším se na další Tvé skvosty:=)

    OdpovědětVymazat