Translate

pondělí 22. července 2013

Podsedáky Chateau rouge

Jeden můj kamarád si u mě objednal podsedáky. Na muže zcela neobvykle (alespoň podle mých zkušeností) si vybral látky od French General z kolekce Chateau rouge. Boky a jednu stanu chtěl z jedné látky, druhou stranu pak z látky jiné. Představa to byla neobvyklá a ve výsledku si myslím dopadla dobře.

Nejdříve jsem si změřila sedací plochu židle i s výřezy. Přiznám se, že v té době jsem ještě neměla moc představu, jak to vlastně budu dělat. Ale rozhodla jsem se, že to přece nemůže být tak složité, abych to nezvládla.

Jako výplň jsme zvolili molitan o tloušťce 5 cm. Aby bylo možné obal prát, musel být samozřejmě snímatelný. To znamenalo zip. Taky bylo potřeba podsedák nějak přidělat k židli. V současnosti se hodně využívá suchý zip, mně ale připadal k těmto látkám jako absolutně nevhodný, proto jsem se rozhodla pro mašle.

První oříšek nastal, když jsem se snažila nakreslit střih. Tvarem je židle lichoběžník a já jsem si zapomněla změřit jeho výšku. Tak jsem začala vzpomínat na hodiny geometrie a nakonec jsem přišla na to, jak střih narýsovat. Ale nevím, jestli k tomu přispěly vzpomínky na geometrii nebo čistá logika, se kterou jsem k výsledku došla.

Druhým oříškem bylo, jak z pěticentimetrového molitanu nařezat tvar, který potřebuju, aby to vypadalo hezky. Tady mi naštěstí pomohl můj šikovný a ochotný tatínek, který použil jakousi pilku (podobnou, jaká se používá i na řezání látek na oděvy) a krásně mi vše podle předkreslených linek nařezal. Moc děkuji, tatínku.

Pak už to vypadalo jako sranda. Horní a spodní díl podložit vatelínem, spodní látkou, proquiltovat, udělat boční a zipový díl a pak všechno sešít dohromady. Až do fáze "všechno sešít dohromady to šlo. Pak ale začaly problémy, až jsem celé dílo musela na chvíli odložit, abych se u toho nevztekla. Nakonec se mi podařilo i přisazení bočních dílů, i když se to nedělalo vůbec dobře. Kdyby byl boční díl z jednoho kusu, bylo by to v pohodě. Ale tím, jak jsem do bočního dílu vsazovala mašle a zipový díl, vzniklo zde několik švů, které připadly zrovna na záhyby v horním a spodním dílu. Takže jsem boční díl různě nastříhávala, kroutila a skoro se modlila, aby to sedlo.

Dílo se podařilo a majitel vypadal spokojeně. Tak doufám, že podsedáky dobře slouží.

Fotky jsou dělané na mé židli, která má na bocích trošku širší a oblejší tvar, takže podsedáky na ní nesedí úplně  přesně.








Hezký den
Jana

4 komentáře:

  1. Jé, a tak krásně prošité je máš.... no to bych fakt nedala:-)) Mašle jsou supr, suchý zip je na nic:-)) Taky mě čekají podsedáky do kuchyně, střih jsem teda dělala jednodušeji.... na stůl jsem položila balicí papír, na to židli a obkreslila:-D:-D
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. sú úžasné - fantastický výber látok :) !!!

    OdpovědětVymazat
  3. Týjo, Jani - to quiltování muselo dát zabrat! Výsledek vypadá perfektně!!! A moc děkuju za zastavení u mě na blogu :-) Krásné Vánoce!!! L.

    OdpovědětVymazat