Translate

pátek 14. července 2017

Jarní louka - dětská deka

Dělat deky pro miminka je práce, která neomrzí. Zejména v případě, že ji objednává někdo jiný, než jsou jeho rodiče. Dárce totiž většinou nepřemýšlí tak moc o praktičnosti deky (třeba že bílá je moc na špínu) a jenom chce, aby deka byla hezká, veselá, třeba s nějakým zvířátkem, prostě pro miminko.

Díky tomu mohu sáhnout po zářivých barvách z nepřeberného vzorníku mých ručně barvených látek a aby tyto zářivé barvy vynikly, doplňuji je bílou. Ta dodává dece určitý nádech čistoty a nevinnosti. A dalším vděčným prvkem na dětských dekách jsou aplikace, které patří mezi mé velmi oblíbené techniky.

První dětskou deku, kterou jsem dělala jen tak pro radost, byla deka s domečky. Najdete ji zde. Další deka byla na přání, na ni jsem ovšem zcela výjimečně nepoužila svoje ručně barvené látky, protože ne všichni mají rádi batiku. To byla deka motýlková a podívat se na ni můžete zde. A nyní přišla na řadu třetí, kterou jsem pojala jako rozkvetlou louku plnou zvířátek. Musím říct, že při jejím tvořením jsem si uvědomila, jak jsem vděčná, že si můžu takto hrát. Kreslit a vystřihovat zvířátka, kytičky, hrát si s barvami a tvary. Taková práce pro mě opravdu znamená hravost a radost a pocit, že dělám něco, co udělá radost zase někomu dalšímu. A jsem vděčná, že jsem našla odvahu opustit jistoty nezáživného zaměstnání a pustit se do neprobádaných a nejistých vod světa textilní tvorby.

Velikost deky je cca 112 x 112 cm, výplň je hlazený vatelín 180g/m2 a je celá ušitá z bílé bavlny a z mých ručně barvených látek.











 

Hezký den
Jana

13 komentářů:

  1. Ta se Vám opravdu povedla, je velmi originální a moc krásná :)

    OdpovědětVymazat
  2. wau! prekrásne dielo!Úžasné farbičky a perfektné spracovanie

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherná deka, dokonale provedená, něžná...

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná deka, moc se Ti povedla, Janičko.

    OdpovědětVymazat
  5. Teeeda, ta je luxusní Jani.
    Nádhera barevná a veselá.
    VeronikA

    OdpovědětVymazat
  6. Deka je naprosto dokonalá. Úžasná práce, nemohu se vynadívat.

    OdpovědětVymazat
  7. Radost pohledět! Brala bych to jako nástěnný quilt pro dobrou náladu :-)

    OdpovědětVymazat
  8. ... krásná deka, nádherná a dokonalá práce, luxusní quiltování, paráda ! Pohodové letní dny Miluška

    OdpovědětVymazat