Translate

pondělí 31. července 2017

Střípky z kurzu

V sobotu proběhl můj první kurz barvení látek a troufám si říci, že úspěšně. Účastnice kurzu vypadaly spokojeně a hlavně jsem v jejich očích viděla to nadšení, které si pamatuji u sebe z doby, kdy jsem s barvením začínala. Kdy jsem se těšila na každý nově nabarvený kousek, čekala jsem, jaká barva z toho bude a radovala jsem se na krásnými sytými barvami. Vždyť mě barvení pohltilo tak moc, že už na své výrobky nepoužívám téměř žádné jiné látky, než vlastnoručně barvené. Když si totiž umíte sami nabarvit látku podle svých představ, dává vám to ohromnou svobodu ve vaší tvorbě. Nejste závislí na tom, co kde v obchodě zrovna nabízejí, a hledat konkrétní obchod, který zrovna látku podle vašich představ nabízí (většinou je někde v zahraničí), nemusíte čekat, až dorazí objednávka ani platit poštovné. Stačí si probrat svoje vzorky, jeden den obarvit a druhý den můžete vesele tvořit. Navíc mají ručně barvené látky daleko vyšší intenzitu barvy a můžete si kombinací různých technik vytvářet své vlastní originály.

Každá účastnice na kurzu pracovala s třemi primárními barvami (červená, modrá, žlutá) a z těchto tří barev si vytvořila 36 různých barevných vzorků. Nejdříve jsme tónovaly látku v jedné barvě a pak jsme barvy míchaly. Takže kromě různých tónů základních barev mají účastnice ve sbírce ještě různé odstíny oranžové, fialové a zelené barvy. Navíc si pak každá nabarvila půl metru látky v ploše podle vlastních představ, aby se naučily i tento způsob barvení.

Důležité ovšem je, že si každá odnesla domů postup, jak barvit reaktivními barvami, jak barvy tónovat, míchat, jak zopakovat stejnou barvu a mohou tyto pokusy dělat doma dále nejen z primárních, ale i dalších barev.








Hezký den
Jana

6 komentářů:

  1. to muselo byť fantastické :) Pracujem na tom,a by som mala priestory a verím, že pricestuješ aj k nám :D

    OdpovědětVymazat
  2. tá spleť odtieňov červenej a oranžovej je krásna.....

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to skvěle, Janičko! ... Letos to mám zazděné, snad příští rok? Ráda bych!

    OdpovědětVymazat
  4. Super :) těším se, až se s kurzem někdy přiblížíte k Praze :)

    OdpovědětVymazat
  5. vypadá to nádherně! Je naděje, že se objevíte i v Českých Budějovicích? Libuše Jandová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíše ne. Ale nikdy člověk neví, co se přihodí :-)

      Vymazat