Translate

pondělí 8. října 2018

Volné quiltování - video

Několikrát jsem byla dotazovaná, jak se tvoří vzor, který jsem použila už u několika svých výrobků.



Ústní vysvětlení nepomáhalo a já jsem delší dobu neměla příležitost natočit vzor na video. Tento víkend se mi ale naskytla možnost video pro vás natočit, takže ho ode dneška najdete na mém kanálu na YouTube.



Chci vás jen upozornit na některé detaily. Na fotce vidíte tlustou ohraničující linii kolem každého tvaru, ale na videu jsem ji nedělala, protože pro pochopení vzoru to není podstatné. Tato linie vznikla tak, že jsem ji obšila vícekrát. Neměnila jsem nit ani jsem nedělala nic složitého, prostě jsem vícekrát jezdila dokola, až jsem byla spokojená s šířkou linky.

Doporučuji si ale linku na začátku objet jednou či dvakrát, naznačit její tloušťku, pak vyplnit prostředek a ještě i několik vzorů okolo a poté teprve prošívat linku vícekrát pro její zesílení. Mnohonásobným prošitím se totiž materiál kolem krčí a když ho nemáte vyplněný dalším prošitím, tak se s tím pak hodně špatně pracuje. Je možné to vidět třeba zde.


Na pravé straně, kde ještě hustě prošitá linka není, vidíte, že je látka rovná. Ale uprostřed, kde jsem  linku prošila hodněkrát, se už krčí. Po těchto zkušenostech opakované prošívání pokaždé dělám až poté, co jsem vyplnila i okolní prostor. Pak už to ničemu nevadí.

A co se týká těchto vzorů,


tak zde je navíc doplněna malba textilními barvami do středu každého motivu. A vzor na levé straně je prošitý hnědou nití.

Jak vidíte, nejsou to žádná kouzla a čáry a doufám, že po názorné ukázce na videu už pro vás bude vzor pochopitelný.

A zájemce o volné quiltování upozorňuji, že letošní poslední kurz volného quiltování se koná v Prostějově v rámci srazu patchworkářek 29. října. Všechny informace ke kurzům najdete zde.

Hezký den
Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat