Translate

pátek 25. září 2015

Posezení v hnědé

Po delší době jsem zase dostala chuť ušít jeden sedák. Přivedla mě k tomu nová bronzová barva, která se mi moc zalíbila a chtěla jsem vyzkoušet její kombinaci s tmavě hnědou. Na "tělo" sedáku jsem použila tmavě hnědou a bronzové jsem nechala jen ozdobné paspulky. Jsou světlejší a umožnily mi použít pěknou světle hnědou barvu na prošívání.

Vždycky doporučuji na quiltování světlejší barvy - alespoň začátečníkům, protože vypadají lépe, než tmavší barvy. Myslím tím tmavší nit než je látka, na kterou quiltujete. Vůbec nejtěžší je quiltovat čenou nití na bílou látku. I když vše děláte stejně jako jindy, máte pocit, že je steh hrozný, že je tam samá chyba. Nevím, čím to je, ale je to prostě tak. A při největším kontrastu černá nit - bílá látka, to vynikne nejvíce.
Mám proto ráda používání světlejších nití na tmavším podkladu. Ostatně to i moc pěkně vypadá.

Na quiltování jsem použila barvlněné nitě Triana, protože jsem zrovna mezi nimi našla pěknou barvu, která se mi hodila. Tyto nitě používám na quiltování ráda, protože mi připadá velice výhodný poměr cena - výkon. Za slušnou kvalitu nezaplatíte horentní sumy, jako za klasické quiltovací nitě. U jedné špulky se cenou nemusíte tak zaobírat, jesliže jich ale potřebujete deset nebo i více (psala jsem už, že jsem na tuto deku spotřebovala dva kilometry nitě), pak už jsou rozdíly v cenách významné.

Průměr sedáku je 45 cm, výška 15 cm. Je moc příjemný na sezení a díky výpli z EPS kuliček je také velmi lehký a snadno se s ním manipuluje. Mám doma i sedák vyplněný pohankovými slupkami, který je taky pohodlný, ale člověk musí počítat s tím, že je dost těžký.

Kdybyste si chtěli takový sedák ušít, můžete podle podrobného fotonávodu, který je k zakoupení zde. V tomto návodu najdete způsob, jakým si vypočítáte velikost dílů pro jakýkoliv sedák, tedy i pro ten, co vidíte na fotkách. A pokud se vám sedák líbí, ale šít ho rohodně nebudete, je možné jej koupit hotový zde. Kromě této barvy si můžete vybrat i spoustu jiných barevných kombinací podle vašeho přání. Látky jsou i v tomto případě ručně barvené reaktivními barvami Procion MX Dye a díky ručnímu barvení je na nich jemný vzor batiky..






Děkuji za zastavení a přeji krásný den.
Jana


3 komentáře: