Translate

středa 30. září 2015

Prostírání modrožluté

Když jsem se tak prohrabovala látkami, co se mi doma nahromadily, padla mi do oka kombinace námořnické modré s hořčicovou. Věděla jsem, že na modrém podkladu bude určitě žluté prošívání. Chtěla jsem udělat kytičky, které jsem už několikrát viděla a moc se mi líbily, jen se mi zatím nikam nehodily. A taky mě odrazovalo to, že je nutné si pro ně nakreslit rastr. Pro mě je u volného quiltování nejlákavější to, že  mám volný rozlet :). Jakmile musím něco kreslit a plánovat, už to není taková zábava. Protože jsem ale tento vzor opravdu chtěla vyzkoušet, uvolila jsem se, že vezmu do ruky pravítko a tužku a potřebné body vyměřím.


Abyste viděli, jak tento vzor vzniká a mohli ho třeba vyzkoušet, chtěla jsem pro vás udělat nákres vzoru na papír. Nakonec jsem se rozhodla jsem , že se pokusím ho udělat ve Photoshopu. Mám Photoshop Elements a zatím ho používám jen na vylepšování a ořez fotek. Vím, že se s ním dá dělat mnohem více věcí, tak toto je zkouška jedné z dalších možností. Obloučky nejsou moc hezké, ale chce to cvik. Možná je tam i funkce, která je pěkně zaoblí, ale já ji neznám. Pravda je, že kdybych to kreslila na papír, měla bych to asi rychleji :)). Ale ušetřila jsem papír, naučila jsem se něco nového a nepravidelné obloučky mi určitě odpustíte.

Takže základem je rastr, tedy rozdělení plochy na čtverečky. Stačí vyznačit styčný bod, není nutné kreslit celou síť. A pak už vedete vlnovky od jednoho bodu k druhému. Vlnovka kříží nakreslený bod a  přechází v něm na druhou stranu. Pak uděláte vlnovky opačně a máte lístek. A když je uděláte ještě křížem, dostanete kytičky. A to je celé kouzlo.



Nad prošíváním žluté části jsem chvíli přemýšlela, ale nakonec jsem se rozhodla pro prošití s patkou v pruzích směřujících od středu ke kraji. Připadalo mi, že by kytičky chtěly doplnit něčím strohým. 

Pak už jen modrý lem a je hotovo. 
Velikost prostírání je 22 x 22 cm a je podložené termolínem. Zájemci ho můžou najít v obdchůdku zde






Přeji krásný den.
Jana

4 komentáře: