Translate

čtvrtek 3. září 2015

Prostírání v šedé

Na přání jsem vytvořila sadu 4 prostírek a středového ubrusu, ubrousku, běhounku, záleží na tom, jak to kdo nazve. V plánu jsem měla šedý základ doplněný mými barvenými látkami. Šedá z mých barev mi úplně nevyhovovala, měla jsem jinou představu, a tak jsem se vydala po dlouhé době do obchodu hledat jinou než bílou látku. Pro bílou chodím stále do jednoho osvědčeného obchodu, který se nezabývá patchworkem, tak jsem byla překvapená a nadšená rozsáhlou nabídkou látek pro patchwork. Ovšem jen do té doby, než jsem vznesla svůj požadavek. Chci šedou. Pěknou šedou. A pokud možno jednobarevnou, nebo jen s jemným vzorem. Dostala jsem na výběr dvě. No, abych nekecala, možná tři, ale ta třetí tuším nebyla ani moc šedá. Jednobarevná šedá byla opravdu nehezká a tak jsem si nakonec vybrala pro základ prostírání látku, kterou vidíte na obrázku. Tisk se mi moc líbil, jen jsem měla v hlavě představu, že bude světlejší. No, co se dá dělat. Musím brát to nejlepší z nabídky, která je.


Ještěže si většinu látek barvním sama a nejsem závislá na nabídce obchodů. Nejde o to, že by nenabízely krásné látky. Těch je opravdu spousta a jsou nádherné. Je ale potřeba si vybírat tak, že přijdete do obchodu, koupíte si ty, které se vám nejvíce líbí a pak vymyslíte, co z nich ušijete. Nebo přijdete s představou "chci nějako pěknou látku na kabelku". Pak si určitě vyberete. Já to mám ale jinak. Já si vymyslím, co chci, jak to má vypadat, a pak jdu hledat látku, o které mám docela jasnou představu. A samozřejmě nastává problém, protože žádný z návrhářů neměl stejnou představu jako já, tudíž takovou látku neseženu. Musím se tedy přizpůsobit nabídce, která na trhu je a ve výsedku pak vznikne něco jiného, než jsem chtěla. V tomto případě jsem ale spokojená, i když je barva tmavší, než v mých představách.

Kromě toho, že jsem použila tištěnou látku, zde můžete vidět ještě jednu neobvyklou věc. Nebo spíš tu něco nevidíte. Ano, je to mé oblíbené volné quiltování. Tentokrát chybí. Snažila jsem se sice vymyslet, jaký bych použila vzor, ale nakonec jsem se rozhodla pro rovné linie. Křivky mi sem prostě nepasovaly. 


Čtverečky, které mají velikost 3x3 cm, jsou z mých ručně barvených látek a myslím, že žádná barva se neopakuje dvakrát.


Velikost prostírek je cca 30 x 40 cm velikost středového ubrousku už si nepamatuji, ale má tuším na délku kolem 60 cm.


Výplň tvoří termolín180g/m2, i když tentokrát jsem dostala z Polytexu jakýsi slabší, než byl dříve, ačkoliv jsem objednávala stejný. Tak jen doufám, že to bylo výjimečné, a že kvalita zůstane stejná, na jakou jsem byla zvyklá dosud.

Hezký večer
Jana

1 komentář:

  1. Krásné prostírání, barvičky si spolu pěkně sousedí a šedá opravdu vypadá skvěle.Rovné prošití se zde taky pěkně hodí.
    Nakupování látek je těžké. Obchody plné, ale to co by člověk chtěl, tam nikdy nemají. Asi to tak máme všechny. Taky kupuji do zásoby, co kdyby se to hodilo.

    OdpovědětVymazat