Translate

středa 24. srpna 2016

Volné quiltování - vzory staré i nové

Od jedné mé zákaznice, která si objednala čtyři povlaky na polštář, jsem dostala volnou ruku v tom, jakým vzorem tyto povlaky prošiju. Fotky hotových povlaků nebudou, protože je budu odevzdávat bez výplně a z toho nejsou pěkné fotky, tak jsem zvolila fotky quiltování.

Nejdřív bych chtěla upozornit na tento úplně nový vzor. Včera večer jsem zkoušela na papír kreslit jeden vzor, který jsem chtěla použít a najednou z toho vzešel tento vzor (který je samozřejmě úplně jiný).


Je to úplně nový vzor, který jsem zatím nikde neviděla, ale nechci tím tvrdit, že je můj. Ono je to totiž u quiltování složité. Máte pocit, že jste něco vymysleli, a pak najednou uvidíte něco podobného od jiného autora. Dost často jde totiž o kombinaci klasických vzorů a je celkem pravděpodobné, že způsob jejich poskládání, který napadne mě, napadne i někoho jiného. Toto je vlastně kombinace úponku, nebo malé, nedotočené spirály se vzorem peří, který je ovšem šitý směrem dovnitř. A tady je má včerejší kresba na papír. To pro ty, co si myslí, že kreslení není důležité a chtějí se hned vrhat ke strojům. Jak pokaždé říkám na kurzech - když vzor neposkládáte na papíře, nemůžete ho poskládat ani na látce.




Tento další vzor jsem dělala podle knihy od autorky známého blogu a také knih, která se jmenuje Leah Day (odkaz na blog najdete v pravém sloupečku - Free motion quilting).
Ve výsledku je vzor poněkud jiný, ale to je zcela normální. Každý máme svůj rukopis a stejný vzor vypadá od každého autora trochu jinak.



Následující dva vzory jsem použila proto, že je mám moc ráda a ráda je používám.



Hezký den
Jana

1 komentář:

  1. Milá Jani, zase nádhera. Budu to muset taky zkusit, moc mě to láká když vidím ta tvoje překrásná díla. V mém podání to bude spíš parodie na quiltování, ale nějak se začít musí. Přeji ti ať se ti všechno daří takhle krásně dál.Měj hezký zbytek prázdnin. Budu se těšit na další inspiraci. Díky moc za srozumitelně natočené návody na quiltování. VeronikA

    OdpovědětVymazat