Translate

pondělí 17. září 2018

Janin občasník - Babí léto 2018

Janin občasník je e-časopis. Je to něco nového jak pro vás, tak pro mě.

Dosud jsem se věnovala převážně volnému quiltování. Jedná se o techniku, díky které je možné vytvořit krásné věci, jedná se ale také o techniku, která není úplně jednoduchá. Je nutné ji trénovat, věnovat se jí a pak je teprve možné sledovat pokroky. Ne každému ale nadšení vydrží, ne každý chce věnovat tolik času jedné technice ať už proto, že ho tolik nemá, nebo je pro něj technikou pouze doplňkovou a raději se věnuje jiným věcem. Možnost podělení se o nápady tvořené pouze volným quiltováním je proto z mého pohledu omezená. A navíc už i mě přestalo bavit být zařazená ve škatulce „ta co quiltuje“. Už se ta škatulka pro mě stala velmi omezující a začala jsem se v ní cítit stísněně. Proto jsem začala přemýšlet, kudy jít, co dělat, aby bylo možné zaujmout více z vás. Ale nejen tak, abyste se pokochali. Šlo mi o to, abyste si skutečně sami mohli i něco vytvořit.

Rozhodla jsem se proto, že dám dohromady první číslo mého občasníku, který bude v elektronické podobě a ve kterém najdete různé návody. Kdo se se mnou setkal osobně, měl velkou šanci zaslechnout, že mě vlastně šití nebaví, že je pro mě nejzábavnější výtvarná stránka věci. Proto u mě neočekávejte složité konstrukce střihů, i když se to třeba někdy může stát. Pracuji převážně s bílou látkou, kterou různými postupy barvím, prošívám, maluji a z ní pak vytvářím finální výrobek. O to stejné mi půjde i v mém občasníku. Budeme tvořit všemi možnými způsoby. Budu se snažit, aby techniky i výrobky byly proveditelné i bez nějakých speciálních dovedností či talentů, ale občas bych ráda vložila i něco pro náročnější. Prostě od všeho něco.

Nedokážu v současnosti říci, jak často bude můj občasník vycházet. Jak vyplývá z názvu, který používám, bude to občas. Bude to podle Vašeho zájmu, mé nálady, inspirace, chuti tvořit, prostě podle spousty vlivů. Nápadů mám v hlavě hodně, teď záleží na tom, jak rychlá bude jejich realizace.



Toto první číslo je věnované slunečnímu tisku. Sice v názvu naleznete slovo sluneční, ale vlastně k němu sluneční svit nezbytně nepotřebujete, nebo alespoň ne nezbytně v letní intenzitě. Proto se nelekejte, že s tím přicházím po skončení léta. Dozvíte se, s jakými barvami pracovat, jak vytvářet vzory, na co si dát pozor a také v něm najdete pět návodů na výrobky z látek zdobených slunečním tiskem s popisem, jak si nejen ušít výrobek, ale jak si vytvořit právě takovou látku.

Volné quiltování najdete pouze na jednom výrobku, na polštáři, který ovšem můžete vyrobit i bez něj. Nemusíte se proto bát, že byste něco nezvládly. Návody jsou s fotografiemi, podrobné, popsala jsem v nich své zkušenosti i chyby, kterých jsem se dopustila, protože z nich se podle mého názoru člověk nejvíce naučí. Myslím, že i šikovní začátečníci se zaujetím pro věc si podle nich mohou všechno ušít. Navíc jsem vytvořila skupinu na Facebooku, která je otevřená pro kohokoliv, kdo zakoupil byť i jen jediné číslo mého občasníku a v této skupině můžete nejen sdílet své výtvory, ale také se mě ptát na rady v případě nejasností. A samozřejmě inspirovat ostatní novými nápady, jak využít to, co jste se v občasníku naučily.

A máte-li raději patchwork, pak možná nevyužijete mé návody na výrobky se slunečním tiskem, ale třeba Vám technika slunečního tisku poskytne možnost sebevyjádření v přípravě látek pro Váš patchworkový projekt. Budete si moci nachystat látky podle svých představ i s motivem, který se Vám líbí. Anebo si můžete vytvořit třeba jen středový panel s výrazným motivem, který pak doplníte hotovými látkami z obchodu. Vaší tvořivosti se meze nekladou a s touto dovedností ji posunete zase o kousek dál. A v budoucnu u mě na blogu určitě najdete další nápady, jak vytvořit další vzory slunečním tiskem a jak je třeba využít zase jiným způsobem. Je to totiž technika přitažlivá, která nabízí nespočet možností.

Všem Vám děkuji za Vaše slova chvály, která mně často pomáhala v situacích, kdy jsem přemýšlela, zda jít touto cestou dál nebo zda se vrátit či vydat se úplně jinam. Utvrzovala mě v tom, že moje práce má pro někoho význam, že pro Vás může být inspirující a díky tomu jsem uvěřila, že pro někoho bude zajímavý i tento můj nový počin. Pouštím ho do světa s lehkou nervozitou a přeji mu šťastný start do života.


První číslo najdete k zakoupení v mém obchodě na Fleru zde.


A abyste nekupovali zajíce v pytli, zde jsou věci, které v něm najdete:


1) Vysvětlení techniky slunečního tisku obecně, u každého výrobku pak konkrétní postup, jak vytvořit danou látku.

2) Taštička na kosmetiku či jiné věci (první dvě se slunečním tiskem, poslední z kupované látky)
















3) Podložky pod hrnky či sklenice















4) Polštář















5) Přání















6) Nákupní taška se zpevněným dnem, kterou případně můžete i smotat do ruličky.

 










Přeji všem krásný den a doufám, že se setkáme ve skupině na FB při společném tvoření.
Jana

5 komentářů:

  1. Jani, tak ta taška s kapradinou mě dostala! Je nádherná a začínám přemýšlet o tom, že bych se do toho taky pustila. Díky za inspiraci a nabídku občasníku.
    Zdravím z PWklubu Blansko.

    OdpovědětVymazat
  2. wau! krásna technika :) a nádherné farbičky.Vďaka, že sa s nami o tú krásu podelíš :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělé, gratuluju, Janičko. Už jsem si objednala, už se těším. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jani,procházím tvůj blog a jen žasnu,jsi neuvěřitelně šikovná.Ovládáš spoustu technik,jenom koukám jak to vše máš zmáknuté.Moc mě zajímá také barvení látek,ráda bych se na tvůj kurz přihlásila,ale je to pro mě daleko.Moc tě obdivuji.Naďa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Ty různé techniky jsem se musela naučit, abych dokázala udělat to, co vždycky vymyslím. :)

      Vymazat