Translate

pondělí 29. června 2020

Jedinečná a zmítáná

O čem to píšu? O Boženě Němcové. Ano, nejspíš by si ji nikdo z nás pod těmito pojmy nepředstavil, protože to, co se nám při jméně Božena Němcová vybaví, je většinou její kniha Babička. Možná ještě Divá Bára. Anebo pohádky. A většina možná tyto knihy stejně ani nečetla, maximálně je zahlédla v televizi. Ale můj obraz, art quilt, nemá znázorňovat nic z toho, co Božena Němcová napsala. Je vyjádřením mého pocitu z jejího života, z ní samotné. Z toho, jak zářila a přitom byla vlečena okolnostmi, dobou, ale také svými vlastními emocemi.

Velmi mě zaujala její myšlenka, kterou napsala asi 10 let před svou smrtí.

"Kdybych měla volit, tedy bych si přála narodit se znova as za dvě stě let, anebo ještě později, neboť nevím, bude-li do té doby takový svět, v jakém bych já chtěla žít s rozkoší"

Nebyla šťastná ve svém životě, ale napadá mě otázka. Mohou být výjimeční lidé šťastní v době, ve které žijí? Vždyť výjimeční jsou právě tím, že se vymykají, že nejdou z davem, jsou jiní a to vše je důvodem, proč na ně bývá pohlíženo s nedůvěrou či dokonce s nevolí, jsou vylučováni ze společnosti, jsou nepochopeni a odmítáni. Pochopení nacházejí často až po své smrti, kdy se zapisují do dějin mezi významné osobnosti národa. A právě mezi takové osobnosti patřila i Božena Němcová.

A proč píšu zrovna o ní? Protože jsme se jejím životem nechali inspirovat v klubu Nestejní na Fleru a díky tomu vznikl následující art quilt.

Quiltováno černou nití na bílém podkladu, dobarveno pastelkami Inktens a textilními barvami.
Na obraze jsem použila malované trapunto, což je technika, se kterou se můžete seznámit na mém dvoudenním kurzu, který se bude konat v září. Více o tomto i dalších kurzech najdete pod tlačítkem kurzy nahoře, nebo když kliknete sem.






A když nahlédnete na můj Instagram, tak tam uvidíte i fotky z procesu výroby. Ještě než jsem vzala do ruky barvy :)

Přeji všem krásný den
Jana

4 komentáře:

  1. Božena byla nadčasová, o tom není sporu. Můj názor na ni není úplně jednoznačný, ale o to tady teď nejde. Pokud však dokáže inspirovat i v dnešní době, tak proč ne. :-)
    Každopádně tohle je podle mě jeden z tvých nejzajímavějších quiltů, je fakt super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Romčo. My máme v klubu vždycky nějaké téma, na které tvoříme a občas to zarezonuje a podaří se vytvořit něco zajímavého. Tak jsem ráda, že tentokrát se mi to podařilo :)

      Vymazat