Translate

pondělí 31. srpna 2020

Opravdu to není tisk

 Po akci "korona" se nějak těžko rozbíhám. Alespoň co se týká tvoření. Začátek roku byl skvělý. Dobíhala výstava ve vyškovské knihovně, připravovala jsem další quilty na výstavu do galerie v Rudici a na nově vytvořený kurz Malované tapunto,  kurzy pěkně fungovaly a pak to přišlo. Zákaz kurzů, zavření škol, takže dítě mi zůstalo doma (jako ostatně všem rodičům), začaly mi naskakovat otázky, zda má moje práce nějaký smysl a zda je pro někoho přínosná, zejména v takové situaci. A i když pracuji doma, má práce je kreativní, nezávislá na čase, ježdění do práce atp., i když své zboží nabízím přes internet a mohlo by se tedy zdát, že žádný problém celkem nebyl, ten duševní stav právě tu kreativní práci velmi ovlivňuje. Měla jsem potřebu dělat praktické věci, které souvisí se zabezpečením základních životních potřeb. Takže jsem se věnovala zahradě, o čemž jsem už, myslím, v minulém příspěvku psala, ale nepsala jsem, že jsem už jako výsledek této činnosti sklidila krásnou cibuli, která určitě na pár měsíců pokryje naši spotřebu, sklidila jsem ze svých dvou řádečků bedýnku brambor, chodím si trhat svá rajčata, i mrkev a petržel bude. Mám i mangold, ale ten mi bohužel dcera nějak nechce jíst. Okukuji dýně, obalené švestky, dozrávající hrušky, prostě všechny možné plody země a vyvolává to ve mně krásný pocit radosti. Už jsem také začala považovat za zcela normální, že si doma peču kváskový chleba případně jiné pečivo a v obchodech už části s pečivem míjím bez povšimnutí. V této oblasti jsem se tedy velmi rozvinula, ale příliš jsem nerozvíjela tu svou tvořivou část. 

Četla jsem, že právě po morových ranách ve středověku docházelo k rozkvětu umění, protože lidé potřebovali hezké věci kolem sebe. Těch temných bylo příliš mnoho a bylo potřeba je vyvážit. A možná, že i toto jsem už psala. Ale co psát jiného, když stav je setrvalý, když nedochází k nějakému výraznému zlepšení, když jsem třeba dnes po krátké úvaze ani neinzerovala kurzy na slovenském webu, protože mě napadlo, že možná zase zavřou hranice a kdo ví, jestli mi zase nezakážou kurzy. Doufám, že zákaz nepřijde, ale to zavření hranic možné je. Však už tak od 1. září činí Maďarsko. Sice si tímto sdělením možná odrazuji případné slovenské účastnice, ale na druhou stranu si říkám, že se třeba přihlásí chvíli před konáním kurzu, kdy už bude jasné, že budou moci přijet. Anebo můžeme kurz odložit na lepší časy, což jsme udělaly na jaře a v létě oba odložené kurzy absolvovaly. Právě malované trapunto a barvení látek. A kurzy byly možná o to lepší, že jsem byly rády, že jsem se mohly zase pustit do činnosti, která nás baví. Byly jsem vděčné, že zase máme možnost se setkat. 
Prostě je stále nad čím přemýšlet a to moc k tvůrčí náladě nepřispívá. Tedy alespoň mně ne. Mohla bych svou náladu přenést do nějakého obrazu. Jenže co bych pak s takovým depresivním obrazem dělala? Tvořím ráda pěkné věci, které přinášejí radost a optimismus do života. Představa, že by takový depresivní obraz visel někde na zdi mi není vůbec příjemná. A tak jsem se raději rýpala v hlíně, pekla, vařila a zavařovala a samozřejmě se s vámi setkávala na kurzech. To bylo vždy příjemné. 

Ale přes to všechno jsem se přiměla přece jen něco vytvořit. Je to několik sad taštiček, které mají všechny jako základ černou bavlnu a jsou zdobené volným quiltováním. Název článku jsem zvolila proto, že když jsem vzory ukázala na FB, tak si někteří mysleli, že jsou to hotové tištěné látky. Ne nejsou. Je to volné quiltování, ve kterém jsem se snažila o postupný přechod barev. Čtyři různé vzory a čtyři různé barevnosti. A aby byly vzory výraznější, jsou volené tak, aby bylo možné linky několikrát přejet a zdůraznit je tím. Jen u fialovo-růžových spirál je pouze jedna linka a je to znát. Vzor je o něco méně výrazný než u ostatních tří taštiček. A jestli vás některý vzor hodně zaujal, můžeme ho vyzkoušet na kurzu volného quiltování II. 

A na konec jsem vložila ještě jednu sadu, kterou jsem na blog zatím nedávala. Ta je z mé ručně barvené látky a vzor vznikl také volným quiltováním. 

A když jsem psala o těch kurzech, tak jsem vypsala volné quiltování pro začátečníky, pro mírně pokročilé a také kurz Můj první art quilt. Mrkněte na to, najdete je zde . Letos jsou to poslední kurzy a také poslední volné kurzy. Sedáky i barvení jsou obsazené, ale volno je stále na kurz Malované trapunto, který se koná už tento víkend. Takže pokud byste se chtěli něco nového naučit a věnovat se o víkendu hraní si s textilem, nití a barvami, neváhejte. Další hned tak nebude. 















Přeji všem krásný den.

Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat