Translate

čtvrtek 19. května 2022

Art quilt Po kapkách pro PPM Quilt Show Brno 2022

Po dvou letech se opět konala mezinárodní výstava patchworku a quiltu, která se ovšem přesunula z Prahy do Brna. Přiznám se, že si vůbec nestěžuju, protože to mám namísto 230 km pouhých 30 km. Komu by se to nelíbilo, že? Ale to fakt není to, co vám chci říct. Nebo spíš ukázat. Chci vám ukázat obraz - art quilt, který jsem pro tuto výstavu ušila.

Naposledy vyhlášeným tématem kreativní soutěže, která je pokaždé součástí výstavy, bylo téma "Voda". Je to soutěž, kde není nutné sestavovat žádné patchworkové bloky, není nutné dodržovat žádná pravidla, jen snad že se musí jednat o textilní dílo (spojení tří vrstev) a musí mít určitou velikost. Vše ostatní je v rukou tvůrce. A ve skutečnosti i ten textil může být z velké části nahrazen něčím jiný. Když to pro vás bude dostatečně vyjadřovat téma, můžete si na quilt navěsit třeba hřebíky. Nebo přišít kusy igelitu. Je to fakt plně na vás. Já jsem se zatím k takovým výstřelkům nedostala, ale člověk nikdy neví, co ho napadne :) 

Téma bylo vyhlášené pro výstavu v roce 2020, ta ale byla z nám všem známých důvodů zrušena. Stejně tak v roce následujícím. Až letos v dubnu proběhl další ročník. Já jsem měla na rok 2020 přichystanou představu a také nabarvené látky. Za ty dva roky se ale moje představa změnila. Ta původní mi připadalo příliš depresivní, i když by asi mohla zaujmout svou angažovaností. Téma voda vyjádřené ukázkou jejího nedostatku, rozpraskanou půdou, hnědou barvou. Deprese, deprese, deprese. Fuj! 

Letos po dvou letech jsem se posunula já, můj život nabyl zřejmě radostnějších obrysů, protože jsem už opravdu neměla chuť přenášet tento depresivní obraz reality do své práce a strávit nad tím mnoho hodin času. Měla jsem chuť vytvořit něco radostnějšího. A tak vznikl obraz Po kapkách. 

Obraz je vytvořený volným quiltováním černou a bílou nití na bílém podkladu a domalovaný pastelkami Inktense. A na výstavě se umístil na osmém místě. 









Přeji všem krásný den
Jana


Žádné komentáře:

Okomentovat