Translate

středa 1. června 2016

Za tajemstvím deštných pralesů

Už jsem zde několikrát psala, že jsem na Fleru členkou dvou klubů, které mne popohánějí dopředu a činnost v nich je pro mě velice inspirující. Spousta věcí vznikla právě díky členství v těchto klubech. Tentokrát se jedná o klub MaŘeNa. Pokud jste nečetli příspěvek, kde jsem vysvětlovala, co je to za klub, můžete se kouknout sem. Kromě toho, že zde najdete vystvětlení, najdete zde i artquilt Spirála života, který jsem vytvořila pro předminulé kolo. Ve finále jsem se s ním umístila na třetím místě, což si myslím, je docela slušné.

Tentokrát byl tématem deštný prales. Sama jsem pro toto téma hlasovala, protože mi hned naskočila spousta barev a tvarů, což dává možnost se dobře vyřádit. V hlavě jsem měla představu, že budu šít obraz - art quilt, kde budou tropické listy s bohatým quiltováním. Když ale přišlo na věc a já se měla pustit do tvoření, pořád jsem nějak nebyla spokojená. Pořád to nebylo ono. Hledala jsem na Pinterestu obrázky listů (ještě na nich měly být kapky vody), ale nic mě nechytlo za srdce. Asi už té zelené barvy bylo v poslední době hodně, tak jsem zatoužila ji osvěžit i jinými barvami. Nakonec byl pro mě inspirací jakýsi obraz nakreslený po ayahuascovém rituálu. Černý podklad a spousta zářivých barev. Při této představě mi srdce zaplesalo a pustila jsem se do hledání tropických květin a listů, abych je mohla ztvárnit v textilu.

Často se mě lidé ptají, jak dlouho mi trvá něco udělat. Tak tento obraz trval tři dny. Byly to ale tři denní a tři noční směny. Takže vlastně zase nevím, jak dlouho to trvalo. V některých případech vás totiž práce tak pohltí, že nevnímáte čas, nevnímáte hlad a pak kouknete na hodiny a s překvapením zjistíte, že už jsou dvě hodiny v noci. Kdybych nestíhala termín 29. 5., do kdy muselo být zboží vloženo do obchodu na Fleru, asi bych si práci rozložila na více dní. Pokud jsem se ale soutěžního klání chtěla zúčastnit, pak se nedalo nic jiného dělat. Stejně jsem obraz fotila ještě nedodělaný. Chybělo mi začištění okrajů, tak jsem nejdříve vkládala jen detaily a až v pondělí doplnila fotku celého obrazu.

Obraz je velký 67 x 86 cm. Na černém podkladu (látku na něj jsem koupila hotovou, protože černočerná mi nejde nabarvit) jsou aplikace tropických listů a květin z ručně barvených látek. Vše prošívané a na závěr pak ještě hustě prošitý černý podklad.

Pro tento obraz jsem upustila od lemu, protože se mi k němu přiznané lemování nehodilo. Lemovaný samozřejmě je, ale vše je schované na zadní straně. Pokud byste také rádi zakončily své dílo tímto způsobem, ale nevíte, jak na to, zde najdete pěkný návod. Je v angličtině, ale fotky jsou dostatečně srozumitelné i pro neangličtináře.

Jako výplň jsem zvolila termolín a díky tomu, že je všechno hustě prošité, je celý obraz pěkně zpevněný (trochu jako prkno). Zavěsit jej je možné za lištu, která se vsune do tunýlku na horní straně a pro jistotu ještě přidám tunýlek i na spodní stranu. Tím, že se vsune lišta i do něj, celý se zpevní a prověsí dolů. Textil přece jen není tak pevný jako klasický obraz, takže mu prospěje malé zatížení pro lepší držení tvaru.

Kdybyste se chtěli podívat na ostatní textilní výrobky vytvořené na toto téma, máte možnost zde. A pokud jste registrovaní na Fleru, můžete i hlasovat.










Hezký den
Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat